صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  حمیدرضا قنبری، مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به بودجه پیش‌بینی شده برای کنترل آفات و بیماری‌های جنگل‌های زاگرس گفت: امسال ۲۶ میلیارد تومان ازمحل اعتبارات ملی برای پروژه‌های گیاه‌پزشکی وکنترل آفات و بیماری‌های این حوزه پیش‌بینی شده است.

 فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۶ بنای تاریخی کرمان توسط صندوق حفظ و احیای وزارت میراث‌فرهنگی به مزایده گذاشته شده است، گفت: در این مزایده قرار نیست هیچگونه انتقال مالکیتی انجام شود بلکه صرفاً بهره‌برداری از این بناها مطابق اصول و ضوابط فنی و بر اساس طرح مصوب میراث‌فرهنگی برای مدت معین به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

 احمد احمدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس گفت: با بارش یک هفته‌ای باران، آبگیری سه تالاب بین‌المللی «آجی گل، آلماگل و آلاگل» واقع در نواحی شمالی این شهرستان که در خطر خشکیدن همیشگی قرار داشتند آغاز شد.

 علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی همه‌جانبه تمامی نهادهای دولتی اصفهان برای توسعه گردشگری میان کشور چین و شهر تاریخی اصفهان خبر داد.

 احسان دهقانی، معاون اقتصادی بازرگانی صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی کشور با بیان اینکه قراردادهای این صندوق به‌صورت واگذاری حق بهره‌برداری از بنا به‌صورت اجاره‌ای است، گفت: در مزایده ۱۹ بنای تاریخی اعلام‌شده به‌هیچ‌عنوان بحث حراج، فروش و واگذاری مالکیت مطرح نیست.

 تیمور خالدی، رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ارائه هرگونه خدمات و همکاری به فعالان تورهای غیرمجاز در استان ممنوع است و با برگزارکنندگانی که مرتکب این تخلف شوند برخورد جدی خواهد شد.

 قاسم رحیمی‌نیا، مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از منطقه رویش درختان انار شیطان در دلفارد گفت: مناطق جنگلی که به‌دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، خشکسالی، آفات یا موارد دیگر در معرض تهدید باشند به‌عنوان ذخیره‌گاه معرفی می‌شوند تا حفظ شوند.
 حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان گفت: در خصوص‌ گردشگری ورزشی خوشبختانه شرایط و زمینه‌های فراوانی به طور ذاتی در کشور وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها برگزاری رویدادهای ورزشی و جذب تماشاگر و گردشگر است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی