صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و هفت - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

بنگاه

اهتمام هلدینگ صباانرژی برای تکمیل زنجیره فولاد و انرژی
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در دومین دور از سفرهای استانی دولت سیزدهم، پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه وارد استان خوزستان شد. در این سفر که وزرا و معاونان 15 وزارتخانه رئیس جمهور را همراهی می‌کردند، در مجموع 2300 طرح و مصوبه با اعتبار حدود 18 هزار میلیارد تومان و با بازه زمانی اجرایی یک تا سه سال تدوین شد.
درهمین راستا، دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه از شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان و سپس شرکت فولاد اکسین خوزستان که از شرکت‌های تابعه هلدینگ صباانرژی می‌باشند، بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی)، در این بازدید دکتر زمان‌پور مدیرعامل صباانرژی بر عزم این شرکت مبنی بر افزایش ظرفیت اسمی شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان از 85 به 100 درصد خبر داد و تأکید کرد که دستیابی به این مهم دغدغه اشتغالزایی در این استان را مرتفع خواهد کرد. مدیرعامل هلدینگ صبا انرژی در ادامه به این نکته اشاره کرد که مقرر شده است با مساعدت دولت در زمینه پرداخت بدهی‌های بانکی و طلب شرکت گاز، زمینه اجرای پروژه‌های جدید به منظور افزایش ظرفیت تولید و اشتغالزایی فراهم شود.
یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دیدار راه‌اندازی مجموعه پتروپالایش بختیاری با بودجه معادل 4 میلیارد یورو بود که جزو مصوبات هیأت دولت در این سفر قرار گرفت. فرایند جذب سرمایه، تأمین اراضی و اخذ مجو‌زهای ضروری این مجموعه با پیگیری‌‎‌‍‌های صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (هلدینگ صباانرژی) در حال رایزنی می‌باشد. وزیر کار در ادامه سفر خود در آیین کلنگ‌زنی مجتمع احیای مستقیم فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرکت کرد.  نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که در این آیین حضور داشت، با تأکید بر اینکه کارکنان شرکت فولاداکسین خوزستان دغدغه شخصی نداشتند و دغدغه آنها اجرای این پروژه بود، گفت: خوشحالیم به همت مدیران و کارکنان توانمند فولاداکسین و بر اساس داده‌های علمی کلنگ این طرح مهم به زمین خورد. وی افزود: ما برای برپایی این مجموعه عرق ملی داریم و معتقدیم هر مشکلی باید در خانه حل شود.
زمان‌پور مدیرعامل این شرکت ضمن اشاره به ضرورت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای مهار تورم و افزایش تولید؛ طرح توسعه مجتمع فولاد را از مهم‌ترین اقدامات دولت مردمی خواند که لازمه رسیدن به ظرفیت اسمی این شرکت که یک میلیون و پنجاه هزار تن ورق فولادی در سال می‌باشد را فراهم می‌سازد. تحقق ظرفیت اسمی فولاد اکسین، زمینه اشتغالزایی برای 1000 نفر به طور مستقیم و 23 هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم را نیز تأمین خواهد کرد. با اجرای این طرح که برای آن 500 میلیون یورو بودجه تخصیص داده شده است، زنجیره فولادسازی در این شرکت تکمیل خواهد شد.

 

رشد 137درصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانک پارسیان در سال 1401
بانک‌ پارسیان در سالی که گذشت بیش از 48 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه در بخش‌های مختلف ازدواج، فرزند‌آوری، اشتغال، مسکن، درمان و نیازهای ضروری پرداخت کرده است که نسبت به سال1400 میزان پرداخت تسهیلات 137درصد رشد داشته است.
این بانک در راستای عمل به بندهای تبصره 16 قانون بودجه 1401 و همگامی با سیاست‌های دولت در پرداخت تسهیلات تکلیفی طی سال 1401، به‌منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بالغ‌بر 18، 328 فقره وام فرزند‌آوری به مبلغ 6، 938 میلیارد ریال و در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، 12، 572 فقره وام ازدواج به مبلغ 16، 931میلیارد ریال از طریق صندوق قرض‌الحسنه بانک به متقاضیان پرداخت کرده است.
همچنین با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌ و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری در مدت یادشده این بانک بالغ‌بر28، 025 فقره تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت به مبلغ 19، 082 میلیارد ریال به مشمولان طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ارائه داده است.
ضمناً این بانک در جهت توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و عمل به وظیفه مسئولیت‌های اجتماعی خود و توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این مدت، تعداد 4، 124 وام قرض‌الحسنه اشتغال بالغ‌بر3، 861 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.
همچنین بانک پارسیان به‌منظور تأمین نیازهای ضروری نیازمندان در سال 1401 تعداد 4، 796 فقره تسهیلات به ارزش 1، 379 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.
گفتنی است؛ توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد، محرومیت‌زدایی و کمک به ارتقای عدالت اجتماعی، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی بویژه در نواحی روستایی و کمتر‌برخوردار، ازجمله راهبردها و سیاست‌های بانک پارسیان در عرصه اقتصاد کشور است.
علاوه بر این، این بانک با انجام اقدامات بهبوددهنده شاخص‌های کارایی، نوآوری و بهره‌وری، رشد مقرر را به‌صورت متوازن در ابعاد مختلف دنبال می‌کند و کماکان با حمایت از واحدهای تولیدی و تأمین مالی صنایع و رفع نیازهای تسهیلاتی خرد مشتریان در نظام بانکی و اقتصاد کشور اثرگذار است.

جستجو
آرشیو تاریخی