اخبــار

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان
۱۲۰ تختخوابی شهرستان شازند
عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲0 تختخوابی شازند روز چهارشنبه با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی، نماینده مردم این شهرستان در خانه ملت و تنی چند از مدیران نهادهای اجرایی استان مرکزی آغاز شد.
استاندار مرکزی در این آیین گفت: اراده دولت سیزدهم حل مشکلات مردم و کشور است و در این مسیر تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شده است.
فرزاد مخلص‌الائمه ادامه داد: فرایند تکمیل بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره استان مرکزی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم شبانه‌روزی شد و شمار قابل توجهی از این طرح‌ها سال گذشته به بهره‌برداری رسید. وی اضافه کرد: طرح‌های عمرانی در استان افتتاح شده که نیمه‌تمام هستند و گریبان دستگاه‌های اجرایی استان را گرفته و باید تعیین تکلیف شوند. وی بیان کرد: ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان مرکزی اختصاص یافته و اراده مدیریت ارشد استان اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها بر اساس اولویت‌بندی است.

 

مرگ و میر روزانه کرونا در ایران، دوباره تک رقمی شد
پس از گذشت 54 روز از آخرین باری که آمار مرگ‌های کرونایی زیر 10 نفر ثبت شد بار دیگر این آمار تک رقمی شد. عددی که به بالای 30 نفر هم رسید و نگرانی‌هایی را دوباره ایجاد کرد. براساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۹ نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر ۰ شهرستان وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۲۶ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

تمهیدات جدید برای جبران نقدینگی شرکت‌های دارویی
رئیس سازمان غذا و دارو از انعقاد توافقنامه با بانک مرکزی به‌منظور تخصیص ارز دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک در اولویت و ظرف حداکثر ۷۲ ساعت خبر داد. سید حیدر محمدی افزود: براساس توافق با بانک مرکزی که به امضای محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی رسیده است؛ از این پس تأمین و تخصیص ارز حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، شیر خشک و همه اقلام حوزه سلامت با اولویت و ظرف مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دارویی و پخش از جمله چالش‌های مهم این حوزه است، اظهار داشت: برمبنای این توافق، ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مازاد بر تسهیلات دریافتی حوزه سلامت در سال ۱۴۰۱ به شرکت‌های دارویی تعلق می‌گیرد.

 

افزایش ۲۰ درصدی تولید شیرخشک در سال‌جاری
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کمبود شیرخشک در بازار و عرضه آن با کد ملی را شایعه و جوسازی در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۲۰ درصد افزایش تولید شیرخشک در کشور داشته‌ایم.
فرامرز خدایان به ایرنا گفت: با اینکه در حال حاضر کمبود شیرخشک در بازار وجود ندارد و توزیع آن هم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های پخش انجام می‌شود اما، متأسفانه در این زمینه برخی در شبکه‌های اجتماعی جوسازی می‌کنند که شیرخشک نایاب شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از صنایع حتی بیش از ۴۰ درصد ظرفیت تولید را افزایش داده‌اند؛ البته ممکن است تعداد محدودی شیرخشک با برندهای خاص در داروخانه‌ها موجود نباشد که در این زمینه نیز سودجویی می‌شود و ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.
خدایان با بیان اینکه نیاز به واردات شیرخشک نداریم، تصریح کرد: مشکل خاصی در تولید این محصول و همچنین مواد اولیه آن نداریم.

جستجو
آرشیو تاریخی