بازیگر «غریب» در 37 سالگی درگذشت

آخرین سکانس حسام محمودی

 گروه فرهنگی/ حسام محمودی بازیگر جوان سینما و تلویزیون در حالی روز گذشته (12 اردیبهشت‌ماه) بر اثر ایست قلبی در 37 سالگی درگذشت که فیلم «غریب» آخرین نقش‌آفرینی او در سینما این روزها در حال اکران است. او در این فیلم نقش یکی از دوستان قدیمی و همرزمان شهید محمد بروجردی در آشوب کردستان، غائله دموکرات و کومله و آزادسازی سنندج را بازی کرده است.
محمدحسین لطیفی در گفت‌وگویی با «ایران» که مشروح آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد، درباره انتخاب حسام محمودی و تجربه همکاری با او گفت: «از شنیدن این خبر شوکه شدم و برایم غیرقابل باور بود. حسام محمودی را از سال‌ها قبل می‌شناختم اما «غریب» اولین و متأسفانه آخرین همکاری ما بود. محمودی بازیگری توانا، قدرتمند و دوست داشتنی و بسیار آدم صبوری بود. این صبر و راز عجیب نگاه و چشمانش، گیرا بود. اگر قرار بود فیلمی درباره حضرت مسیح(ع) بسازم قطعاً او را برای این نقش انتخاب می‌کردم. دنیایی حرف در چشمانش بود و در عین با حال سکوتی بر لب.»
کارگردان «غریب» در پاسخ به سؤالی درباره آخرین گفت‌وگوی حسام محمودی و گلایه‌هایش درباره شرایط ساخت این فیلم، توضیح داد: «من از همکاری با حسام لذت بردم. بخشی از گلایه‌های او درباره کوتاه شدن نقش‌اش به خاطر حذف حدود 20 دقیقه از نسخه اکران فیلم است. قرار است این بخش‌ها در نسخه‌ای که در پلتفرم‌ها به نمایش درمی‌آید به صورت کامل منتشر شود. واقعیت این است که فیلم درباره شهید بروجردی بود و شخصیت محوری قصه ایشان بود و بقیه در کنار او قرار داشتند. با وجود این اگر گلایه‌ای هم بود ای کاش همان روزها سر صحنه مطرح می‌شد. به هر حال حسام آرام بود و سعی کرد در آرامش نقش‌اش را درخشان بازی کند.»
حسام محمودی نخستین بار با سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» مازیار میری بازیگری را تجربه کرد و پس از آن با مجموعه «گرگ و میش» همایون اسعدیان شناخته شد. این بازیگر سال گذشته با دو فیلم «عطرآلود» هادی مقدم‌دوست و «غریب» در چهل و یکمین جشنواره فجر حضور داشت که احتمالاً آخرین فعالیت او در سینما بود. «رمانتیسم عماد و طوبا»، «آستیگمات»، «سد معبر»، «مرگ ماهی»، «امروز»، «حق سکوت»، «مردن به وقت شهریور»، «شب بیرون» و «خسته نباشید!» از دیگر فیلم‌های سینمایی حسام محمودی بود.
جستجو
آرشیو تاریخی