صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۸

198 هزار شکایت کاربران از خدمات حوزه ارتباطات

سازمان تنظیم مقررات با انتشار گزارشی از وضعیت شکایت ثبتی سامانه ۱۹۵ اعلام کرد: بیشترین شکایات کاربران مربوط به شرکت مخابرات ایران است و استان تهران در صدر تعداد شکایات ثبت شده در این سامانه قرار دارد.
به گزارش ایرنا، طبق تازه‌ترین گزارشی که معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر کرده، مجموع شکایات ثبت شده در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۸۳ هزار شکایت بوده که در سال ۱۴۰۱ با ۷.۹۹ درصد افزایش به ۱۹۸ هزار شکایت رسیده است.
بنا براین گزارش ۲۶۳ شکایت مربوط به سال ۱۴۰۰ و حدود ۳ هزار شکایت مربوط به سال ۱۴۰۱ اکنون در دست رسیدگی است. بیشترین شکایت در این دو سال به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، مازندران و فارس است.
بخش دیگری از این گزارش مربوط به تعداد و درصد سهم شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک پروانه فعالیت است. بنابراین گزارش، بیش از ۵۰ درصد شکایات مربوط به خدمات تلفن ثابت و ارتباط داده‌ها (شرکت مخابرات ایران) است. رتبه بعدی شکایت مربوط به ارائه خدمات تلفن همراه است. رتبه سوم به ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت fcp تعلق دارد. ارائه خدمات پستی، خدمات ارتباطی ثابت servcot، دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اپراتور مجازی تلفن همراه، انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم ثابت، صدور پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی‌سیم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
رتبه نخست مصادیق پرتکرار شکایات در سامانه ۱۹۵ در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مربوط به قطع ارتباط است. این آمار در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد و در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲۶ درصد رسیده است.
جستجو
آرشیو تاریخی