صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

اخبــار

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد
تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی و شیرخشک
رئیس سازمان غذا و دارو از تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی به تجهیزات پزشکی و شیرخشک خبر داد.
 دکتر سیدحیدر محمدی گفت: یکی از مشکلاتی که در سال‌ جاری در کشور وجود داشت و به نگرانی برای سازمان غذا و دارو هم تبدیل شده بود، این بود که تخصیص ارز ترجیحی برای تجهیزات پزشکی، بخشی از اقلام دارویی و شیر خشک تداوم پیدا کند تا با افزایش قیمت مواجه نشویم.
وی افزود: این نگرانی با دستور رئیس‌جمهور، پیگیری‌های معاون اول رئیس‌جمهور، همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برطرف شد و روز گذشته دستور تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار ارز ترجیحی داده شد.
به گفته محمدی، حسب اظهار مدیران بانک مرکزی، در حال حاضر نگرانی در خصوص تخصیص ارز به صنعت دارو نداریم و همانند سال‌های گذشته در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

 

عودت هزینه روزهای تعطیل
سال گذشته مدارس
پس از دستور رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌ها در خصوص استرداد وجوه غیرقانونی دریافتی از اولیای دانش‌آموزان در تعطیلات متعدد سال گذشته مدارس به علت آلودگی هوا، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد هزینه‌های دریافتی از اولیا به آن‌ها بازگردانده خواهد شد.
سال گذشته مدارس کشور روزهای زیادی به علت آلودگی هوا تعطیل بودند و کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار شدند، در شرایطی که اولیای دانش آموزان هزینه خدمات رفاهی مانند هزینه سرویس رفت و آمد را به مدارس پرداخت کرده بودند اما در قبال آن خدماتی دریافت نکردند و همین موضوع موجب نارضایتی خانواده‌ها و تضییع حقوق آنها شده بود.
بر همین اساس و پس از پیگیری‌های دستگاه قضایی، وزارت آموزش و پرورش اخیراً طی نامه‌ای به دادستانی کل کشور اعلام کرده موضوع دریافت شهریه فوق برنامه، سرویس مدارس و غذا توسط مدارس و مراکز غیر دولتی که در ایام تعطیلی‌ها از والدین اخذ شده بود در جلسه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی طرح و مقرر شد هزینه‌های دریافتی از اولیا به آنها مسترد و یا به عنوان بستانکار در شهریه سال تحصیلی آینده منظور شود.

جستجو
آرشیو تاریخی