صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

رایزنی تاج با دبیرکل AFC و اینفانتینو درباره مطالبات فوتبال ایران
مذاکره با فدراسیون فوتبال عربستان برای دیدار دوستانه

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، جمعه شب هفته گذشته با دعوت شیخ سلمان، ریاست AFC برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های الهلال و اوراواردز ژاپن عازم ریاض شد. او در جریان این سفر، دیداری هم با یاسر المسحل (رئیس فدراسیون فوتبال عربستان)، شیخ حمد (رئیس فدراسیون قطر) و ویندزور جان(دبیرکل AFC) داشت. تاج که برای اولین بار پس از آغاز مجدد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان به این کشور سفر کرده بود، در دیدار با همتای سعودی‌اش درمورد گسترش همکاری‌های بین طرفین رایزنی کرد. همچنین قرار شد مسحل بزودی به ایران سفر کند. یکی دیگر از محورهای مذاکرات طرفین، برگزاری دیدار دوستانه بین تیم‌های ملی دو کشور است که باید دید با توجه به اینکه هنوز سرمربی عربستان و جانشین هروه رنار انتخاب نشده و محدودیت‌های زمانی قبل از جام ملت‌های آسیا، آیا برگزاری بازی قبل از این تورنمنت عملیاتی خواهد شد یا پس از این مسابقات شاهد برگزاری دیدار دوستانه دو تیم خواهیم بود. بحث حضور تیم‌های عربستانی پس از هفت سال در ایران برای دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا نیز جزو دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد و اکنون به نظر می‌رسد با توجه به توافقات انجام شده بزودی این مورد عملی شود. همچنین تاج در جریان دیدار با دبیرکل AFC، بار دیگر بحث دریافت مطالبات فوتبال کشورمان از کنفدراسیون را پیگیری کرد.
گفتنی است مهدی تاج که نایب‌رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز هست، دیروز به دوشنبه رفت و  پس از برگزاری هشتمین کنگره فیفا در تاجیکستان عنوان کرد: «نشست خوبی با حضور رئیس فیفا، معاون وی و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و فدراسیون فوتبال ایران، آمادگی خود را برای میزبانی نهمین کنگره کافا ابراز کرد. به طور حتم، تعامل میان کشورهای عضو کافا در آینده بیشتر خواهد شد و امیدوارم در نهایت این همکاری‌ها سبب‌ساز پیشرفت‌های همه‌جانبه فوتبال در کل قاره شود.» او درباره جلسات خود با جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان توضیح داد: «محور اصلی بحث در هر دو جلسه، موضوع رفع مشکل انتقال منابع مالی فوتبال ایران بود. راهکارهای تازه‌ای مورد بررسی قرار گرفت که امیدوارم فرصت‌های جدیدی برای فوتبال ایران فراهم آورد. ضمن اینکه با توجه به مشکلات مربوط به انتقال پول به شرکت تأمین‌کننده کمک‌داور ویدیویی، این موضوع هم از دیگر مواردی بود که در این نشست‌ها مورد بحث قرار گرفت. علاوه بر این، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار شد رئیس فیفا در آینده به کشورمان سفر کند تا موضوعات مرتبط مورد پیگیری قرار گیرد.

 

مسئولیت ممبینی در کافا

در جلسه هشتمین کنگره فدراسیون آسیای مرکزی رأی‌گیری برای نایب رئیس و عضو کمیته اجرایی کافا برگزار شد و با کناره‌گیری روشن ایرماتوف داور ازبکی از نایب رئیسی کافا، محمد یوسف و ارسلان اینازورف از کشورهای افغانستان و ترکمنستان به‌عنوان نایب رئیس کافا و هدایت ممبینی از ایران و داستان بیک کانکوف از قرقیزستان به‌عنوان اعضای کمیته اجرایی کافا انتخاب شدند. یونس اسدی‌مقدم، رئیس کمیته انتخاباتی کافا اداره این جلسه را برعهده داشت.

 

معرفی سرمربیان پایه پرسپولیس

با معرفی محسن خلیلی مدیر آکادمی و تأیید رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مربیان تیم‌های پایه این باشگاه برای فصل جدید مشخص شدند. بر این اساس، محمود انصاری که فصل گذشته هدایت تیم امید را برعهده داشت، در سمت خود ابقا شد و برای فصل جدید نیز هدایت تیم زیر ۲۱ سال را برعهده خواهد داشت. همچنین فرزاد آشوبی و حسن خان محمدی که سال گذشته تیم‌های نوجوانان و نونهالان را هدایت می‌کردند، برای فصل پیش رو، سرمربیگری یک رده سنی بالاتر را به عهده گرفتند. آنها به ترتیب برای این فصل سرمربی تیم‌های جوانان و نوجوانان خواهند بود. در این بین، مسعود زارعی بازیکن پیشین سرخپوشان برای این فصل به عنوان سرمربی نونهالان پرسپولیس تعیین شد.

جستجو
آرشیو تاریخی