صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و پنج - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

حسین خبیری، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در گفت‌و‌گو با «ایران»

برای «دوگانه» 5 فینال پیش رو داریم

محمد محمدی‌سدهی
روزنامه نگار

حدود 2 هفته از صدمین دربی پایتخت می‌گذرد و با وجود گذشت این مدت، شاید حتی کری هواداران نیز درباره نتیجه بازی و برد پرسپولیس به پایان رسیده باشد اما همچنان بحث، گمانه‌زنی و نظر کارشناسی در مورد دو صحنه مشکوک این بازی در برنامه‌های مختلف تلویزیونی ادامه دارد. مهم‌ترین صحنه دربی بحث بر سر برخورد توپ به دست گئورگی گولسیانی، مدافع سرخپوشان در محوطه جریمه بود که کارشناسان مختلفی در رسانه ملی در خصوص این صحنه اظهار نظر کردند. با وجود این، ماجرا برای باشگاه استقلال تمام شده نیست و دیروز هم با انتشار ویدیویی نسبت به پنالتی سوخته در دربی معترض شد.
حسین خبیری، عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در خصوص پیروزی 2-1 سرخپوشان مقابل گل گهر از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «بازی خوبی بود و خوشبختانه توانستیم این بازی را با برد به پایان برسانیم. شرایط تیم مناسب است و با بردی که مقابل این تیم در جام حذفی به دست آوردیم، تیم روحیه فوق‌العاده‌ای دارد. با این برد علاوه بر لیگ شانس‌مان برای قهرمانی در جام حذفی هم بیشتر شد. برای قهرمانی در لیگ و جام حذفی 5 فینال دیگر در پیش داریم تا امسال موفق به کسب دوگانه جام حذفی و لیگ شویم.»
این عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «به شخصه می‌بینم که یحیی گل محمدی و بازیکنان برای کسب این دوگانه گام برداشته‌اند و برای آن تلاش زیادی می‌کنند. امیدواریم که با همدلی و بدون توجه به حواشی، قهرمان لیگ و جام حذفی شویم. البته با کسب دوگانه حذفی و لیگ می‌توانیم قهرمان سوپر جام هم شویم و امسال 3 جام را به ویترین افتخارات باشگاه اضافه کنیم. همه ارکان باشگاه در کسب این نتایج درخشان سهیم هستند و در این مدت همه کنار هم بودیم و برای پایان خوش در کنار هم خواهیم بود.»
او در خصوص اعتراض چندین باره استقلال به پنالتی سوخته در دربی 100 می‌افزاید: «ما حاضریم کارشناسان داوری بیایند و از ابتدای فصل تا کنون در خصوص پنالتی‌ها و قضاوت‌های داوران برای سه تیم مدعی قهرمانی پرسپولیس، استقلال و سپاهان اظهار نظر کنند، بعد ببینند که چه تیمی از این موضوع متضرر شده است. اگر این کار را انجام دهند، متوجه می‌شوند که استقلالی که حالا صحبت از قهرمانی می‌کند، باید برای نایب قهرمانی بجنگد نه قهرمانی! در این صورت ما 2 هفته پیش قهرمانی‌مان را قطعی می‌کردیم و کار به هفته‌های پایانی کشیده نمی‌شد. بیایند و امتیازهایی که از نظر داوری از ما گرفته شده را برگردانند.»
این عضو هیأت مدیره پرسپولیس بیان می‌کند: «متأسفانه تیم رقیب ظرفیت باخت ندارد. 2 هفته از دربی می‌گذرد و اینها هنوز در باد آن پنالتی خوابیده‌اند، این موضوع نشان می‌دهد که آنها در دربی از نظر فنی چیزی برای گفتن نداشتند و دائماً پنالتی را بهانه می‌کنند اما ما در زمین کیفیت فنی‌مان را نشان می‌دهیم و با توجه به همین موضوع هم توانستیم استقلال را در دربی شکست دهیم و در جام حذفی هم به جمع 4 تیم پایانی بپیوندیم.»
خبیری در ادامه می‌افزاید: «در همین دربی اخیر از دید کارشناسان پنالتی ما روی مهدی عبدی گرفته نشد. در آن صحنه بازیکن خارجی‌شان در محوطه جریمه روی بازیکن ما خطا کرد، آیا ما تا این حد نسبت به تصمیم داور بازی معترض شدیم و دائماً گفتیم که از داوری متضرر شده‌ایم؟ یک تیم تنها تمرکز خود را روی داوری گذاشته و این واقعاً عجیب است که هر روز بیانیه می‌نویسد و نسبت به قضاوت داوران معترض می‌شود. اینها چون نمی‌توانند پاسخگوی هواداران خود باشند دائماً بهانه می‌آورند و می‌گویند پنالتی ما در دربی دیده نشده.»
او در خصوص برگزاری بازی پرسپولیس با پیکان در ورزشگاهی که نمی‌تواند میزبان هواداران باشد، می‌گوید: «از همان اول انتخاب ورزشگاه دستگردی به عنوان میزبانی این دیدار عجیب بود. مگر این ورزشگاه می‌تواند پذیرای هواداران باشد که سازمان لیگ ورزشگاه دستگردی را به عنوان میزبان انتخاب کرد؟ همه می‌دانند که ورزشگاه دستگردی مشکلاتی دارد و نمی‌تواند میزبان تیم‌های پرهوادار باشد.»این عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «چرا باید شرایط برگزاری بازی‌ها به گونه‌ای باشد که هوادار به ورزشگاه نیاید؟ همه جای دنیا روی هواداران سرمایه‌گذاری و تلاش می‌کنند که هواداران را به ورزشگاه بکشانند اما در کشور ما شرایط برعکس است و تلاش می‌شود تا هوادار به ورزشگاه نیاید و بازی‌ها بدون هوادار برگزار شود. سازمان لیگ موظف است شرایط حضور هواداران را فراهم کند و این جزو وظایف اصلی این سازمان است.»
خبیری با اشاره به این موضوع که باشگاه پرسپولیس بشدت نسبت به غیبت هواداران در بازی با پیکان معترض است، بیان می‌کند: «اعتراض‌مان جدی است و این اعتراض را به سازمان لیگ تقدیم کردیم. می‌دانیم که سازمان لیگ شرایط ویژه‌ای دارد و تحت فشار است، اما درخواست‌مان این است که ورزشگاهی انتخاب شود تا هواداران‌مان بتوانند به آنجا بیایند و تیم را تشویق کنند. این خواسته نه تنها خواسته تیم ما بلکه خواسته تمامی تیم‌ها و بحق است. انتظار داریم سازمان لیگ در این خصوص تصمیم درستی بگیرد. سازمان لیگ نباید این حق را از هواداران‌مان بگیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی