صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

حسینی شانس اول هدایت تیم امید

یکشنبه شب گذشته، جلسه‌ای بین امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، حبیب کاشانی مدیر تیم فوتبال امید و مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی جدید تیم امید برگزار و شرایط حضور مجتبی حسینی و مهدی تارتار به عنوان گزینه های هدایت تیم امید بررسی شد. حسینی سرمربی پیکان گزینه قلعه نویی است و کاشانی هم به دنبال حضور تارتار است. با این حال، قرار شد که پس از بازگشت مهدی تاج رئیس فدراسیون از اجلاس کافا در تاجیکستان، جلسه نهایی با حسینی و تارتار برگزار شود و پیگیری‌ها نشان می‌دهد که شانس حسینی بیشتر از تارتار است. همچنین قرار است یک نفر به‌عنوان مدیر فنی در تیم امید فعالیت کند که از حمید درخشان برای این پست نام برده می‌شود. ضمن اینکه یک دستیار خارجی هم برای حضور در کادر فنی تیم امید انتخاب خواهد شد. به گفته محمدنبی تکلیف انتخاب سرمربی تیم امید باید تا پایان هفته مشخص شود، اما اگر به هر دلیلی توافقی با حسینی و تارتار حاصل نشود، فدراسیون فوتبال برای گزینه‌ای دیگر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

احتمال میزبانی آزادی از فینال حذفی

پس از قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، مشخص شد که استقلال و نساجی، دوم خرداد و هوادار و پرسپولیس هم سوم خرداد به مصاف هم بروند. در حالی که پیش از این از ورزشگاه‌های یادگار امام(ره) تبریز به عنوان میزبان فینال جام حذفی یاد می‌شد، اما مسئولان هیأت فوتبال آذربایجان شرقی از انجام تعمیرات برای فصل آینده خبر دادند. جواد ششگلانی، رئیس هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: «کمیته صدور مجوز حرفه‌ای برای صدور مجوز باشگاه تراکتور چند ایراد به ورزشگاه یادگار امام(ره) گرفته که پس از پایان لیگ مراحل بازسازی ورزشگاه انجام خواهد شد. به همین دلیل هم تبریز میزبان فینال جام حذفی نخواهد بود.» امیرحسین روشنک، مسئول مسابقات جام حذفی هم، درباره انصراف ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز از میزبانی فینال جام حذفی گفت: «من هم این موضوع را فقط شنیده‌ام، اما هنوز نامه‌نگاری در این زمینه انجام نشده و هیچ نامه رسمی مبنی بر انصراف تبریز به ما نرسیده است.» در این صورت گفته می‌شود، با توجه به اینکه یک تیم شهرستانی و سه تیم تهرانی در این مرحله حضور دارند و استادیوم فینال باید بی‌طرف باشد، به نظر می‌رسد مسئولان سازمان لیگ در انتظار برگزاری بازی‌های نیمه‌نهایی هستند تا ورزشگاه فینال را معرفی کنند و برای این کار عجله‌ای ندارند. از طرفی با توجه به شانس بالای استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به فینال جام حذفی، به نظر می‌رسد در صورت رخ دادن این اتفاق، سازمان لیگ مخالفتی با برگزاری این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران نداشته باشد و به همین دلیل شانس این ورزشگاه قدیمی پایتخت بیشتر از قبل خواهد بود.

 

احتمال تغییر محل بازی
پرسپولیس و پیکان

دیدار پرسپولیس و پیکان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر، در حالی شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که همچنان حضور تماشاگر در ورزشگاه که به میزبانی پیکانی‌ها برگزار می‌شود، سوژه اصلی است. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از انتخاب ورزشگاه شهید دستگردی تهران به عنوان میزبان بازی، خواستار حضور تماشاگران در این دیدار شده است. این در حالی است که شورای تأمین استان تهران سال‌هاست برای بازی سرخابی‌ها با دیگر تیم‌ها مجوز حضور تماشاگر را در این ورزشگاه - واقع در شهرک اکباتان - نمی‌دهد و ازدحام جمعیت و عدم کنترل ترافیک یکی از دلایل اصلی مخالفت شورای تأمین استان تهران با برگزاری بازی‌های پرسپولیس و استقلال با حضور تماشاگران در این استادیوم است. با این حال، درویش با ارسال درخواست رسمی تکراری به سازمان لیگ، اعلام کرده حضور تماشاگران در این دیدار، اهمیت بالایی برای تیمی که در کورس قهرمانی است دارد. از همین رو، مدیران سازمان لیگ قصد جلسه‌ای مجدد را با مسئولان شورای تأمین استان تهران دارند تا در صورت امکان و نظر باشگاه پیکان به عنوان میزبان این دیدار حضور تماشاگران را بار دیگر مورد بررسی قرار دهند. باشگاه پیکان نسبت به برگزاری بازی در ورزشگاه انقلاب کرج نیز نظر مثبت دارد اما هنوز موفق به جلب نظر شورای تأمین استان البرز نشده است. تصمیم گیری نهایی در این خصوص تا ظهر امروز گرفته می‌شود تا تکلیف بلیت فروشی احتمالی آن نیز مشخص شود.

جستجو
آرشیو تاریخی