صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و چهار - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت اولین تصویر از پلنگ ایرانی در حال شکار بز کوهی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خبر داد.
 علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با وزیر امور خارجه درباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار که شهریور امسال به میزبانی ایران برگزار می‌شود، رایزنی کردند.
 مهدی عابدینی، معاون میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از کاوش در دو محوطه تاریخی این استان به منظور تعیین حریم خبر داد و گفت: در مازندران اولویت با تعیین حریم محوطه‌های باستانی است؛ چراکه حریم محوطه‌های باستانی این استان روز به روز مورد تعرض قرار می‌گیرد و یک روز معطلی هم برای آن زیاد است.
 ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از احیای هنر منسوخ شده «دارایی بافی» در این استان خبر داد و گفت: گیلان، میزبان برنامه مهر اصالت مرغوبیت صنایع‌دستی می‌شود.
 سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس بررسی‌های جهانی انتظار می‌رود تا سال ۲۰۴۰ در ۴۴ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا تنش آبی «بسیار بالا» یا «بالا» رخ دهد.
 احمد دیناری، معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: توافق ایران و عربستان باعث می‌شود در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی از ظرفیت این کشور برای ایجاد تأسیسات گردشگری در استان یا مشهد استفاده کنیم چرا که عربستان یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف مشهد بوده است.
محمدحسین عظیمی، معاون پژوهشی پژوهشکده گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات گفت: با استفاده از تکنیک کشت بافت، امکان تکثیر انبوه و عرضه در سطح بین‌المللی یکی از انواع آماریلیس‌هایی که به شکل محدود در دنیا وجود دارد، فراهم شده است.
 حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به اینکه در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که با حضور سفرای چین و کشورهای اروپایی دایره روابط گردشگری که فراتر از کشورهای عضو اکو بود، افزود: دولت تمام قد پای این رویداد ایستاد و بخش خصوصی باید ادامه دهنده مسیری باشد که دولت آغاز کرده است.
 علیرضا ادیبان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان اینکه محیط‌زیست تاکنون برنامه جامعی برای کنترل هاری نداشته، گفت: هشدار در مورد تبدیل هاری به یک بیماری بحرانی به مدیریت بحران اعلام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی