صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

 انتقاد از خشونت پلیس آلمان نسبت به مسلمانان
انتشار ویدیویی از رفتار خشونت‌بار پلیس آلمان با یک کودک مسلمان مهاجر، مقامات این کشور را با انتقادات بسیاری روبه‌رو کرده است. به گزارش آناتولی، در این ویدیو، پلیس و افسران آژانس نگهداری از کودکان در منطقه برمرهافمن وارد یک خانه شده و پسر کوچک خانواده را که کمتر از 10 سال به نظر می‌رسد به زور از خانواده‌اش می‌گیرند. در ادامه با اعتراض و مقاومت کودک و خانواده‌اش، یکی از افسران خطاب به آنها می‌گوید، این تصمیم دادگاه و اداره رفاه جوانان است و آنها باید دستور را اجرا کنند.

 

اعتراف اروپا به گسترش فساد مالی
در قاره سبز
رئیس بخش نظارت بر فساد مالی فرانسه از ضعف سازکارهای ضد فساد در آلمان و اتحادیه اروپا انتقاد کرد و آن را منجر به گسترش فساد مالی در این بلوک خواند. به گزارش پولیتیکو، گیوم والت والا، رئیس واحد مبارزه با پولشویی وزارت دارایی فرانسه در جلسه با کمیته پارلمانی گفت: «احتمال فساد مالی میان نمایندگان پارلمان، وزرا و مقام‌های فرانسوی به طور غیرقابل قیاس بسیار کمتر از سایر کشورها از جمله همسایگان اروپایی‌اش است.»

 

سفر رئیس مجلس نمایندگان امریکا
به اردن
کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا در رأس هیأتی از اعضای کنگره به اردن سفر و با ملک عبدالله دوم دیدار کرد. به گزارش رسانه‌ها، طرف امریکایی در تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی برای بحران‌های کنونی در منطقه و جهان راهی اردن شده بود و دیوان پادشاهی اردن در پایان این دیدار با صدور بیانیه‌ای به دوستی تاریخی و مشارکت راهبردی اردن و امریکا تأکید کرد.

 

برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی
در ازبکستان
حدود 19 میلیون و 722 هزار و 809 شهروند واجد شرایط رأی دادن در ازبکستان دیروز با حضور در حوزه‌های رأی‌گیری نظر خود را برای همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی اعلام کردند .به نوشته رسانه‌های تاشکند، شرکت‌کنندگان در این همه‌پرسی با انتخاب گزینه آری یا نه اعلام کردند که آیا قانون مرتبط با قانون اساسی ازبکستان را قبول دارند یا خیر. این قانون 10 مارس در پارلمان این کشور به تصویب رسید و مجلس سنا نیز 30 مارس برگزاری همه‌پرسی درباره آن را تأیید کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی