صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

حمله جنگنده‌های صهیونیستی به غیرنظامیان سوری
مرکز آشتی روسیه اعلام کرد چهار جنگنده رژیم صهیونیستی بامداد دیروز، زیرساخت‌های غیرنظامی استان حمص سوریه را مورد حمله قرار دادند. به گزارش اسپوتنیک، اولگ گورینوف، معاون این مرکز گفت: «این 4 جنگنده تاکتیکی اف-15 نیروی هوایی اسرائیل از دریای مدیترانه و با عبور از شمال لبنان، خود را بر فراز حمص قرار داده و با نشانه رفتن چهار کامیون حامل سوخت، 3 غیرنظامی را مجروح کردند.» در همین حال تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه نظامی این استان ناکام بوده است.

 

تجهیز پایگاه عین الاسد از کویت
منابع امنیتی استان الانبار اعلام کرده‌اند که نیروهای امریکایی و تجهیزات نظامی این کشور از کویت به پایگاه عین‌الاسد انتقال داده شده است. به گزارش سایت المعلومه، هنوز انگیزه این جابه جایی نظامی مشخص نیست اما شواهد نشان می‌دهد که امریکایی‌ها برای انتقال امن نیروها و تجهیزاتشان تدابیر شدید امنیتی با کمک بالگردها و پهپادها فراهم کرده‌اند. این اقدام امریکا پس از پرداخت پول به مالکان زمین‌های نزدیک ساختمان پایگاه عین‌الاسد در دستور کار قرار گرفته است.

 

فلسطین؛ حلقه مفقوده شروط عربستان
برای نتانیاهو
مقامات عربستانی که از مدت‌ها پیش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حال چانه‌زنی با نمایندگان این رژیم هستند، 4 شرط را نهایی کرده‌اند که فلسطین جزو آنها نیست. روزنامه اسرائیل هیوم نوشت؛ شروط عربستان شامل اجازه تأسیس رآکتورهای هسته‌ای برای اهداف مسالمت‌آمیز در عربستان است اما سعودی‌ها اشاره‌ای به مسأله فلسطین نداشته و به سؤال مربوط به قدس نیز پاسخی نداده‌اند.

 

مرکل: تلاش کردم جنگی در اوکراین رخ ندهد
آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان با اشاره به وضعیت بحرانی پیش آمده در شرق اروپا مدعی شد که در زمان مسئولیتش از هر ابزاری برای منع وقوع درگیری در اوکراین استفاده کرده است. وی در مصاحبه‌ای با هفته نامه دی تسایت گفت: «من در زمان خودم از هر امکاناتی برای جلوگیری از بروز بحرانی که امروز درگیر آن هستیم بهره گرفتم اما شکست در این مسیر به معنای روند اشتباه نیست چراکه تلاش دیپلماتیک ضروری است.»

جستجو
آرشیو تاریخی