صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

مولوی عبدالعزیز عمرزهی بازداشت شد
 خبر اول اینکه، یک منبع آگاه در گفت و گو با ایرنا اطلاع داد: مولوی عبدالعزیز عمرزهی یکی از اتباع بیگانه تأثیرگذار در اغتشاشات و نا‌امنی‌های سیستان و بلوچستان بازداشت شده است. وی همچنین اظهارداشت: مولوی عبدالعزیز عمر زهی روز یکشنبه به دلیل نقش داشتن در ناامنی‌های سیستان و بلوچستان دستگیر شده است. ایرنا گزارش داده است که جزئیات این دستگیری بزودی منتشر خواهد شد. همچنین برخی منابع خبری اعلام کردند که عمرزهی دارای تابعیت پاکستانی بوده و استاد دارالعلوم مکی زاهدان است که نقش ویژه‌ای در آشوب‌های اخیر استان مرزی کشور داشته است.

ایرانیان مقیم سودان به کشور بازگشتند
 خبر دیگر اینکه، وزارت امور خارجه اعلام کرد که بامداد روز یکشنبه «۱۰ اردیبهشت ماه » ۶۵ ایرانی مقیم سودان وارد کشور شدند. طبق اطلاعیه این وزارتخانه، آخرین مرحله انتقال ۶۵ هم‌میهن مقیم سودان که در پی بروز بحران در آن کشور طی هماهنگی‌های ویژه و اقدامات وزارت امور خارجه ابتدا از خارطوم به پورت سودان و سپس به جده و نهایتاً با انجام پرواز اختصاصی به کشورمان بازگشتند، بامداد روز یکشنبه با موفقیت به سرانجام رسید و این افراد در سلامت کامل وارد میهن شدند.

حضور اسماعیلیون در جمع تجزیه‌طلبان
 شنیدیم که ، در تازه‌ترین تحرکات برای تنفس مصنوعی به جریان‌های برانداز تجزیه طلب، گروه‌هایی از این جریان تجمعات بسیار محدودی را در برخی شهرهای کشورهای غربی برگزار کردند. نخستین تجمع از این دست در شهر لندن و با حضور حامد اسماعیلیون برگزار شد که به‌رغم تبلیغات و رپرتاژ سنگین رسانه‌های ضدانقلاب، جمع اندکی در آن حضور یافتند. نکته جالب توجه این بود که در این تجمع پرچمی از ایران وجود نداشت و صرفاً پرچم گروهک‌های تجزیه‌طلب خودنمایی می‌کرد، پرچم‌هایی که برخی از آنها حتی برای خود براندازان هم ناشناخته بود. ناظران معتقدند تحرکات اخیر این گروهک‌ها در این شهرها، بیشتر نوعی زورآزمایی میان اسماعیلیون و رضا پهلوی است. پس از علنی شدن اختلافات عمیق میان این دو و دیگر چهره‌های برانداز، هریک سعی دارند با سفر به کشورهای مختلف، حتی رژیم صهیونیستی، منابع مادی و فاندهای بیشتری را به خود اختصاص دهند.»

گزارش CNN از قابلیت‌ پهپادهای ایران
 دست آخر اینکه، درسانه امریکایی CNN در گزارشی به توانمندی بالای سامانه‌های پهپادی ایران اذعان کرد. این رسانه در گزارش خود آورد که «سامانه‌های پهپادی ایران از نظر هدف‌گیری، هدایت و مقابله با پارازیت‌ها، قابلیت بالایی دارند.» CNN در ادامه، با طرح این ادعا که پهپادهای ایرانی مورد استفاده روسیه در جنگ اوکراین قرار گرفته و از فناوری‌های غربی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ایران بر اساس فناوری غربی، صنعت قدرتمند تسلیحاتی ایجاد کرده است. طرح ادعاهای تکراری، ولو با چاشنی اعتراف به قابلیت پهپادها ایرانی درحالی است که ایران بارها گزارش‌ها درباره اتهامات پهپادی جنگ اوکراین را رد کرده و در نشست‌های میان طرف‌های ایرانی و اوکراینی هم طرف مقابل نتوانسته است شواهدی در تأیید ادعای خود ارائه دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی