خرده خبر

آذریان با رکوردشکنی طلایی شد
یوسف آذریان دونده 2000 متر، با رکوردشکنی مدال طلای قهرمانی نوجوانان آسیا را گرفت. او دیروز در چهارمین روز رقابت‌های قهرمانی آسیا با 13 دونده دیگر از هند، عراق، چین تایپه، ازبکستان، قزاقستان، امارات، قرقیزستان، عربستان سعودی و یمن درفینال دوید و با رکورد 5 دقیقه و55 ثانیه و 84 صدم ثانیه رقبایش را جا گذاشت و با رکوردشکنی، صاحب مدال طلا شد.او7 ثانیه رکورد قبلی ماده 2 هزار متر را که  به نام سمیر اقبالی بود جابه‌جا کرد. آذریان با مدال طلایش تعداد مدال‌های تیم دوومیدانی نوجوانان ایران در آسیا را 6 تایی کرد.

 

 آغوش باز جام برای بارسا

بارسلونا با برد پرگل مقابل رئال بتیس یک قدم دیگر به جام قهرمانی لالیگا نزدیک شد.شاگردان ژاوی در این بازی، از ده نفره شدن حریف نهایت استفاده را بردند تا بار دیگر با 11 اختلاف امتیاز نسبت به رئال، جایگاه خود در صدر لالیگا را محکم کنند.ژاوی در این بازی یامال 15 ساله را به زمین فرستاد تا با 15 سال و 9 ماه و 17 روز، جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا شود. به نظر می‌رسد او بازیکن آینده‌داری است و بعضی رسانه‌های اسپانیایی حتی استعداد او را با لیونل مسی مقایسه می‌کنند.مارک آندرا تراشتگن هم با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این بازی، با عبور از کلودیو براوو رکورد بیشترین کلین شیت در یک فصل  لالیگا را به نام خود ثبت کرد.رئال مادرید هم در شب هت‌تریک کریم بنزما 4-2 آلمریا را شکست داد تا به فرم ایده‌آل خود برگردد اما همچنان با 68 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

 

پیولی به مورینیو باج نداد!

در چهارچوب هفته سی و دوم سری A ایتالیا، بازی میلان و رم در وقت‌های تلف شده به تساوی کشیده شد.در این بازی تامی آبراهام دقیقه 94 برای رم گلزنی کرد اما شاگردان ژوزه مورینیو نتوانستند 3 امتیاز بازی را حفظ کنند و رافائل لیائو با گلزنی برای میلان امتیازات را در المپیکو تقسیم کرد.این بهترین فرصت برای مورینیو بود که خود را به رتبه چهارم جدول برساند اما پیولی در دقایق آخر این اجازه را به او نداد تا حالا خود در رده چهارم قرار بگیرد.

 

روس‌ها برای جام تختی در تهران

فدراسیون کشتی برای برگزاری چهارمین مرحله از چرخه داخلی انتخابی تیم ملی فرنگی از تیم‌های خارجی دعوت کرده است. بعد از برگزاری مسابقات قهرمان کشوری، انتخابی زیر 23 سال و همچنین رقابت‌های قهرمانی آسیا، چهارمین مرحله از چرخه داخلی کشتی فرنگی روزهای 18 و 19 اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران پیگیری می‌شود، جایی که نفرات شرکت‌کننده در مسابقات قهرمانی آسیا و مدال‌آوران مسابقات جهانی 2022 از حضور در آن معاف هستند.برای شرکت در جام تختی که در سال‌های نه چندان دور با حضور تیم‌های خوب خارجی برگزار شده است و در مقاطعی نیز جزو تقویم اتحادیه جهانی کشتی بود و به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شد، این بار هم از چند تیم‌ خارجی چون روسیه، گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و مجارستان دعوت شده که در چند سال اخیر در مراوده ورزشی با ایران بوده و در خیلی از جام‌های ایران شرکت کرده‌اند.

 

16 تیرانداز مسافر جام جهانی باکو

با اضافه شدن دو تیرانداز، ترکیب تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه برای جام جهانی باکو 16 تایی شد. فدراسیون قبلاً با حضور 14 تیرانداز در جام جهانی برای محک قبل از قهرمانی جهان و انتخابی المپیک موافقت کرده بود اما دو تیرانداز دیگر اضافه شدند تا 16 ملی‌پوش زن و مرد با تیراندازان دنیا فرصت رقابت داشته باشند. جام جهانی تیراندازی از ۱۸ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در باکو جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

 

اسلامی: همگروهی با اسپانیا نیاز به تعریف ندارد

تیم ملی بسکتبال کشورمان با تیم‌های اسپانیا، برزیل و ساحل عاج در جام جهانی 2023 همگروه شده است. محمدرضا اسلامی، سرمربی تیم ملی ب پس از قرعه‌کشی می‌گوید: «هر تیمی که به جام جهانی راه پیدا می‌کند، حتماً تیم خوبی بوده است و به‌دنبال نمایش خوب است. تیم‌های اروپایی همه سطح بالایی دارند و تیم‌های منطقه امریکای جنوبی مانند برزیل هم قدرتمند هستند و لژیونرهای زیادی دارند. لیگ اسپانیا هم بعد از NBA بهترین لیگ دنیا است. این تیم نیاز به هیچ تعریفی ندارد، اما تجربه بازی با آنها را داشته‌ایم. تاکنون با ساحل عاج بازی نکرده‌ایم، اما آنها هم نفرات خوبی دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی