صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

نمره خوب آزمون در بوندس لیگا
رکورد بزرگ آلونسو  در  لورکوزن

در هفته سی‌ام بوندس لیگا، بایرلورکوزن به مصاف اونیون برلین رفت و به تساوی بدون گل رسید تا 48 امتیازی شود و تا در جایگاه ششم قرار گیرد. در این بازی، سردار آزمون مهاجم ملی پوش کشورمان از دقیقه 62 وارد زمین شد و نتوانست برای لورکوزن گلزنی کند. سردار، با اینکه تنها 28 دقیقه فرصت برای عرض اندام داشت ولی تأثیرگذار بود و سایت «سوفا اسکور» در ارزیابی فنی‌اش به او امتیاز خوب 6.5 از 10 داد. این در حالی است که بهترین بازیکن این بازی، امتیاز 7.5 را گرفت و آزمون هم به این ترتیب، نسبت به عملکرد بقیه بازیکنان نمره خوبی گرفت.
گفتنی است ژابی آلونسو سرمربی اسپانیایی بایرلورکوزن هم به همراه آزمون رکورد بزرگی به نامش ثبت کرده است. این باشگاه با انتشار آمار آلونسو در 14 بازی اخیر که بدون شکست بوده، به تمجید از او پرداخت. ستاره سابق رئال مادرید در قامت مربیگری روی نیمکت باشگاه آلمانی در 14 بازی اخیر، 10 برد کسب کرده و چهار تساوی به دست آورده است. سردار هم با آمدن آلونسو به لورکوزن، وضعیتش بهتر شده و به رغم حضور کم در بازی‌ها و ورود به زمین بازی به عنوان بازیکن تعویضی ولی نشان داده بازیکن تأثیرگذاری است و در هر بازی گل زده یا پاس گل داده است.
 
 

سقوط شهرخودرو و ماشین‌سازی

با اعلام فدراسیون فوتبال تیم شهرخودرو و ماشین‌سازی که در گذشته‌ای نزدیک از تیم‌های حاضر در لیگ برتر بودند به لیگ 3 سقوط کردند! در فصل ورزشی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، تیم شهرخودرو مشهد به دلیل عدم حضور غیرموجه در دو مسابقه از جدول مسابقات لیگ یک حذف و به دو رده مسابقاتی پایین‌تر سقوط کرد. از آنجا که تیم ماشین‌سازی تبریز نیز در اول فصل مسابقات به دلیل عدم ثبت‌نام و عدم حضور در مسابقات از جدول مسابقات لیگ دسته دوم حذف شده، طبق دستورالعمل ارسالی پیش‌فصل که چهار تیم از لیگ دسته دوم سقوط می کنند و با توجه به موارد فوق و حذف دو تیم شهرخودرو (دو رده سقوط کرده از لیگ یک) و تیم ماشین‌سازی (به عنوان تیم چهاردهم گروه یک) این دوتیم به عنوان دو تیم سقوط‌کننده از لیگ دسته دوم محاسبه می‌شوند. بدیهی است دو تیم شهر خودرو مشهد و ماشین‌سازی پس از رفع مشکلات مالی و حقوقی و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح مجاز به حضور در مسابقات لیگ دسته سوم فصل آتی خواهند بود.

 

پاداش دربی در حساب پرسپولیسی‌ها

باشگاه پرسپولیس یک روز مانده به دیدار گل‌گهر اقدام به واریز پاداش بازی دربی به بازیکنان پرسپولیس کرد و دیروز حساب سرخپوشان شارژ شد. این در حالی است که هنوز پاداش سه پیروزی قبلی به حساب آنها واریز نشده و باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کند قبل از دیدار با پیکان، بخش دیگری از پاداش‌ها را به بازیکنان بدهد، البته هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس تصمیم به تصویب پاداش فوق‌العاده برای بردهای احتمالی پرسپولیس در بازی‌های پیش رو دارد. یحیی گل‌محمدی سرمربی سرخپوشان پایتخت هم در گفت‌وگوی تلفنی با رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خواستار حمایت لازم از تیم در هفته‌های حساس پایانی لیگ برتر شد.
 
 

محرومیت و غرامت در انتظار رضایی

کمیته استیناف فوتبال ایران حکم کمیته انضباطی (علیه) کاوه رضایی را تأیید کرد. به موجب نامه‌ای که به امضای آقایان غفاری، دادرس، موسوی و علیرضا صالحی رسیده است، شکایت کاوه رضایی از حکم کمیته انضباطی و درخواست موجه دانستن فسخ قراردادش با تراکتور به نتیجه نرسیده و این کمیته رأی اولیه را تأیید کرده است. وکلای کاوه رضایی در این پرونده رسول باختر و صابر مهدوی بودند که دلایل آنها برای گرفتن حکم جدیدی علیه حکم اولیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به نتیجه‌ای نرسید و حالا باشگاه تراکتور می‌تواند علیه این ملی‌پوش سابق شکایت کرده و علاوه بر دریافت غرامت، او را ۴ تا ۶ ماه محروم کند. رضایی یک روز پیش از اتمام مهلت نقل وانتقالات نیم فصل از باشگاه تراکتور جدا شد که این باشگاه تبریزی این حرکت وی را غیرقانونی دانسته و اگرچه رضایی فسخ خود را با استناد به قراردادش، قانونی جلوه داد اما در نهایت رأی اولیه به‌دلیل انشای قرارداد او علیه وی اعلام شد و اکنون نیز کمیته استیناف این حکم را قطعی کرده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی