صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی فوتبال در گفت‌و‌گو با «ایران»:

باید با هم باشیم و برای یک هدف بجنگیم

قلعه نویی موضوع جدایی ام را تکذیب کرد بهترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب می‌کنیم

محمدمحمدی سدهی
روزنامه‌نگار

 تیم ملی فوتبال کشورمان بلافاصله پس از انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی، کار خود را آغاز و در فیفادی فروردین ماه 2 بازی دوستانه برگزار کرد که حاصل آن تساوی یک گله مقابل روسیه و برد 2-1 مقابل کنیا بود. ملی‌پوشان کشورمان برای قرارگرفتن در شرایط مسابقه قرار است در مسابقات کافا (مسابقات فوتبال آسیای مرکزی) حضور یابند؛ مسابقاتی که در قرقیزستان و ازبکستان برگزار می‌شود و تیم ملی با تیم‌های قرقیزستان (میزبان) و افغانستان هم‌گروه است. البته براساس اخبار منتشر شده، تاکنون حضور تیم ملی در کافا قطعی نشده و مشخص نیست که تیم ملی در این تورنمنت نه چندان باکیفیت حضور خواهد یافت یا خیر.
آندرانیک تیموریان، مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص حضور تیم ملی در کافا این چنین با خبرنگار «ایران» صحبت کرد: «به هر حال این مسابقات جنبه تدارکاتی دارد تا تیم ملی در شرایط مسابقه قرار بگیرد و محک بخورد. نباید در تورنمنت‌های اینچنین نام حریفان را در نظر بگیریم و باید به فکر این باشیم که با حضور در این مسابقات، بازیکنان را به هماهنگی لازم برسانیم و این مهم‌ترین موضوع است. تصمیم‌گیری در خصوص حضور تیم ملی در این تورنمنت بر عهده قلعه‌نویی است.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «خوشبختانه شرایط تیم ملی مطلوب است و تیم ملی در فروردین ماه 2 بازی خوب با روسیه و کنیا برگزار کرد که حاصل آن یک تساوی و یک برد بود. در بازی اول شاهد ناهماهنگی بازیکنان بودیم اما در بازی دوم شرایط تیم ملی بهتر شد و بازی روان‌تری با تیم ملی کنیا برگزار کردیم. هر چقدر بازی‌های بیشتری برگزار کنیم می‌توانیم نتایج آن را بیشتر ببینیم و شاهد هماهنگی بهتر بازیکنان باشیم.» مربی تیم ملی فوتبال کشورمان می‌افزاید: «البته جدا از نتیجه کسب شده تیم ملی در فیفادی فروردین ماه، هدف کادر فنی شناخت بازیکنان بود که کادر تا حدودی به این هدف خود دست یافت. تلاش همه این است که تیم ملی با یک برنامه‌ریزی خوب آماده حضور در جام ملت‌ها شود و امیدوارم بتوانیم با یک برنامه خوب و شایسته‌ بچه‌های تیم ملی را مهیای این مسابقات مهم کنیم تا برای جام ملت‌ها آماده باشند.»
تیموریان در خصوص شرایط کنونی تیم ملی بیان می‌کند: «قطعاً تیم ملی جا برای پیشرفت دارد تا در مسابقات مهم روبه‌رو به نتیجه مطلوب دست یابد. همان‌طور که گفتم مسابقات جام ملت‌های آسیا نزدیک‌ترین و مهم‌ترین مسابقات برای تیم ملی کشورمان است که باید در این تورنمنت آبروداری کنیم. البته تا زمان برگزاری جام ملت‌ها زمان زیادی باقی‌ مانده و قطعاً تا آن زمان تیم ملی با بهترین کیفیت در این تورنمنت حاضر می‌شود. در حال حاضر مهم‌ترین نیاز تیم ملی بازی‌های تدارکاتی است.»
این مربی تیم ملی که سابقه بیش از 100 بازی در تیم ملی دارد، با اشاره به این موضوع که زمانی صحبت از تیم ملی می‌شود همه ما یک تیم هستیم، می‌افزاید: «تیم ملی بازیکنان خوبی دارد و همان‌طور که می‌بینید برخی بازیکنان ما در کشورهای اروپایی بازی می‌کنند. این یک امتیاز مثبت است که تیم‌های آسیایی کمتر از این امتیاز برخوردارند. ما یکی از قدرت‌های آسیا هستیم و هر زمان که خودمان بودیم توانستیم بهترین نتایج را بگیریم. اتحاد مهم‌ترین موضوع برای تیم ملی است و تیم ملی می‌تواند با اتحاد بهترین نتایج را کسب کند. ما باید با همدیگر باشیم و برای یک هدف بجنگیم.»
پس از دربی 100، مربی تیم ملی در گفت‌و‌گویی اعلام داشت که امیدوار است استقلال قهرمان لیگ برتر شود، موضوعی که با واکنش تند باشگاه پرسپولیس همراه بود و آندو هم پس از بیانیه پرسپولیسی‌ها در مصاحبه‌ای اعلام داشت که به پرسپولیس احترام می‌گذارد. پس از این فعل و انفعالات در یکی دو روز گذشته شایعاتی در خصوص جدایی تیموریان از تیم ملی مطرح شد که او چنین واکنشی به موضوع جدایی‌اش دارد: «چنین موضوعی صحت نداشت. امیر خان به شخصه در این خصوص صحبت و موضوع جدایی مرا تکذیب کرد.»
تیموریان بیان می‌کند: «سرمربی تیم ملی به هر کدام از مربیان مأموریت داده تا از نزدیک بازی‌های لیگ و جام حذفی را تماشا کنیم. من و آقای قربانعلی‌پور بازی نساجی- پیکان را از نزدیک تماشا کردیم و حمید مطهری هم بازی پرسپولیس- گل گهر را دید. بازیکنانی که در لیگ بازی می‌کنند، بدانند که مربیان تیم ملی با دقت حرکات آنها را رصد می‌کنند و امیدوار باشند با بازی‌های خوب به تیم ملی دعوت خواهند شد.»
 همچنین یادآور شد: «مربیان تیم ملی در حال پخش شدن در تمامی استان‌ها هستند تا تمام بازی‌های لیگ و جام حذفی را از نزدیک تماشا کنند. ما با دقت بازی‌ها را تماشا می‌کنیم تا بهترین‌ها را برای تیم ملی انتخاب کنیم. حقیقتاً آقای قلعه نویی ساعت‌ها وقت می‌گذارد تا تیم ملی بتواند در اردوها و بازی‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد. او برای تیم ملی وقت زیادی می‌گذارد و امیدوارم این موضوع باعث شود تیم ملی نتایج خوبی کسب کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی