صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

رئیس جمهور جداول بودجه ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد
آیت‌الله رئیسی در دو نامه جداگانه اصلاحات قانون مجازات اسلامی و جداول کلان و پیوست‌های مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را جهت اجرا ابلاغ کرد.
قانون اصلاح مواد ۷۰۵ تا ۷۱۱ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) در جلسه روز چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ مجلس تصویب و در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده و اینک برای اجرا به قوه قضائیه و وزارت دادگستری ابلاغ شده است. رئیس جمهور همچنین جداول کلان و پیوست‌های مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

 

معافیت سربازان دارای 4 فرزند
و بیشتر
معاونت نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای جزئیاتی از شرایط جدید معافیت دوره ضرورت را اعلام کرد که به این شرح است: برابر موافقت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) کلیه مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند و همچنین مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت، با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌گردند.
گفتنی است، صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیر غایب واجد شرایط این مصوبه، پس از طی آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکانپذیر خواهد بود. ضمناً در ادامه این اطلاعیه آمده است: با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در حین خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده است به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

 

حجت‌الاسلام خطیب خبرداد
ضربه وزارت اطلاعات به درون
و بیرون رژیم صهیونیستی
وزیر اطلاعات از موفقیت‌های این وزارتخانه در وارد کردن ضربه‌های کارآمد به درون و بیرون رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: با هم افزایی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی پیام صلابت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به جهانیان مخابره شد.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام خطیب در سفر به استان مرکزی، با اشاره به اینکه دشمن در اغتشاشات سال گذشته، همه توان رسانه‌ای، اطلاعاتی و ابزارهای فتنه و توطئه را در جنگ ترکیبی به میدان آورد، افزود: با لطف خدا و تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی کشور و همراهی مردم رشته ارتباط و اتحاد معاندین در خارج و داخل کشور قطع و این توطئه دشمن محکوم به شکست شد. وی با بیان اینکه علیرغم تشدید تحریم‌ها و تمام توطئه‌ها، در دولت آیت‌الله رئیسی گام‌های مؤثری در مسیر توسعه اقتصادی برداشته شده است، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی کشور ناکارآمدی را به دقت رصد کرده و در کنار مقابله با نفوذ و فساد، مقابله با ناکارآمدی را هم در دستور کار قرار داده‌اند.

 

در سفر به یاسوج صورت گرفت
دیدار معاون اجرایی رئیس جمهور با کارگران کارخانه احیا شده      
معاون اجرایی رئیس جمهور، روز گذشته در آستانه روز کار و کارگر در جمع کارگران کارخانه قند یاسوج حضور یافت و از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان برای احیا و بازگشت این واحد راکد به چرخه تولید قدردانی کرد. محسن منصوری در این دیدار که در  دومین روز از سفر بازدید پروژه‌ای وی به استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، گفت: دولت اهتمام جدی برای برگرداندن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید دارد و احیای کارخانه تعطیل قند یاسوج به عنوان یکی از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور، از جمله کارهای جهادی دولت محسوب می‌شود. وی افزود: احیای این کارخانه کار بزرگی بوده و طبق دستور رئیس جمهور کار روی فرایند دقیقی انجام گرفته که با راه اندازی کامل این واحد، اشتغال و تولید خوبی میسر می‌شود و کاری بسیار ارزشمند است.
در جریان سفر آیت الله رئیسی به یاسوج در مقام رئیس قوه قضائیه، معامله این کارخانه ابطال و مالکیت آن به مالک اصلی‌اش یعنی بانک تجارت بازگشت و در ادامه احیای خطوط تولید این کارخانه در اولین سفر رئیس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی