صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

آدم هایی با اهداف مشترک و شبیه هم

رزیتا امیری از هنرجویان سال دوازدهم هنرستان موسیقی دختران است و نوازنده ساز پیانو. او خانواده‌اش را مشوق این انتخاب می داند و دراین باره می‌گوید: اگرچه خانواده مشوق من درانتخاب این مسیربوده‌اند، اما اتفاقی درزندگی‌ام شکل گرفت که موجب شد موسیقی برایم معنای دیگری پیدا کند و تعبیرآن، این بود که زندگی آدم‌ها و وجودشان کاملاً وابسته به موسیقی است و بعد از درک این موضوع و آگاهی بیشتر، هنرستان موسیقی را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم و ساز اصلی‌ام را پیانو قرار دادم. البته یک سال قبل از ورود به هنرستان با نواختن پیانو آشنایی داشتم.
او می‌گوید: از نگاه من آموزش اصولی موسیقی و شکل‌گیری پایه‌های آن درهنرستان موسیقی صورت می‌گیرد و به باور من هنرستان موسیقی، مرکز آموزشی بسیار خوب و اثر‌گذاری برای آموختن این هنراست به این دلیل که در اینجا آدم‌هایی با اهداف مشترک و شبیه خودمان را می‌بینیم و آشنا می‌شویم؛ افرادی که اهمیت موسیقی را در زندگی خودشان می‌بینند. کادر هنرستان هم همکاری بسیار خوبی با هنرجویان دارد. نکته دیگر اینکه ما در اینجا زیر نظر اساتید شناخته شده موسیقی تحصیل می‌کنیم و می‌آموزیم و شاید خارج از این مرکز آموزشی شانس آموزش با این اساتید بزرگ را نداشته باشیم اما هنرستان این شانس را به ما داده است.
نیکا افکاری از دیگر هنرجویان سال دوازدهم این هنرستان است و نوازنده ساز ویولون.او می‌گوید خانواده من موزیسین هستند و در انتخاب و آموزش موسیقی مشوق‌های بسیار خوبی برایم بوده‌اند. اما بطور کلی فضای هنرستان موسیقی، فضای خوبی است و اساتید بسیار خوبی در این هنرستان حضور دارند. نکته دیگر اینکه رقابت بین هنرجویان رقابت بسیار زیبایی است که موجب پیشرفت هر یک از ما شده است. من طی این سال‌ها درس‌های بسیاری در این هنرستان آموختم و پیشنهادم به علاقه‌مندان هنر موسیقی این است اگر هدف‌شان موسیقی است هنرستان موسیقی را انتخاب نخست خود برای تحصیل قرار دهند.
جستجو
آرشیو تاریخی