صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و سه - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

نت های چیدمان شده

کتابخانه هنرستان موسیقی دختران شامل کتاب‌های عمومی و تخصصی مربوط به موسیقی است. در بخشی از این کتابخانه دستگاه‌های گرامافون قدیمی با صفحه‌های گرام دیده می‌شود که یادآور ساختار اولیه تولید و انتشار آثار فیزیکی موسیقی است.
صفحه‌هایی از موسیقی‌های کلاسیک که اغلب آنها به کتابخانه هنرستان هدیه شده‌اند. دربخش دیگر قفسه‌های کتابخانه سی‌دی‌های مختلفی ازهنرمندان موسیقی کشورمان و نوار کاست‌هایی که امروزنوستالژی شده‌اند قرار گرفته است. سی‌دی‌هایی که تعدادی از آنها برای آموزش بوده و درصورت لزوم و صلاحدید استاد، درکلاس‌ها پخش و  شنیده می‌شود.
بخش دیگری از قفسه‌های این کتابخانه، با کتاب‌های نت چیدمان شده و بخشی دیگر کتاب‌های موسیقی‌ای که  مربوط به موسیقی‌های ایرانی و کلاسیک غرب بوده مانند سرگذشت زندگی بتهوون با ترجمه‌های مختلف که در بخش تاریخ موسیقی جهان تعریف شده است. جالب است بدانید کتاب‌های این کتابخانه براساس استفاده بیشتر هنرآموزان رده‌بندی شده است .
دربخش دیگراین قفسه‌ها، کتاب‌های مربوط به موسیقی اقوام دیده می‌شود که به عنوان دروس تاریخ موسیقی ایرانی توسط استاد مربوطه تدریس می گردد. در واقع تقریباً هرکتابی که از سوی استاد موسیقی منتشر می شود را می‌توان در این کتابخانه یافت و خواند و لذت برد.
جستجو
آرشیو تاریخی