گزارش و خبر

کی‌روش به دنبال قطری شدن حزباوی!

قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، حالا با مربیگری کارلوس کی روش، به دنبال بازسازی و ساخت تیمی جوان و آینده دار است تا به واسطه آن خود را به قدرت‌های برتر فوتبال آسیا نزدیک کند. در این میان، گویا اولین بازیکنی که توجه کی روش به او برای حضور در قطر و تغییر تابعیت جلب شده، محمدامین حزباوی، کاپیتان تیم جوانان ایران و ستاره فولاد است. علیرضا منصوریان سرمربی فولاد که به صورت ویدئویی میهمان برنامه «شب‌های فوتبالی» بود، در این باره چنین توضیح داد:« بله. ما هم شنیده‌ایم ولی قطع به یقین بازیکن ملی خودمان است و امیرخان (قلعه‌نویی) نظر بسیار مثبتی روی او دارد. خود حزباوی هم می‌خواهد تحت هر شرایطی زیر پرچم کشور خودمان فوتبال بازی کند. بالاخره شایعاتی است و اگر هر تیم عربی او را داشته باشد، بهترین امکانات را فراهم می‌کند، اما ما نمی‌گذاریم از کشور خارج شود و باید در کشور خودمان باشد.»

 

تمجید ستاره مراکشی از طارمی

طارق السِکتیوی هافبک سابق مراکش و پورتو به تمجید از مهدی طارمی ستاره تیم ایران پرداخت. به گزارش نشریه «اوجوگو» پرتغال، السِکتیوی که یکی از هواداران طارمی در پورتو است، حالا که بحث‌های زیادی در مورد جدایی طارمی در پایان فصل مطرح می‌شود و الهلال عربستان با پیشنهادی نجومی به سراغ ستاره ایرانی آمده، درباره طارمی گفت: «طارمی همه چیز را برای موفقیت دارد. او ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد و 30 ساله بودن معنایی ندارد. تا زمانی که به خوبی از خودش مراقبت کند، می‌تواند برای باشگاه پورتو یا باشگاه دیگری مفید باشد. او این هنر را دارد.» وینگر سابق مراکشی با اشاره به ماه رمضان که طارمی چندی پیش با روزه‌داری پشت سر گذاشت، عنوان کرد: «اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است هر بازیکن مسلمانی که ماه رمضان را روزه می‌گیرد از سنین پایین به آن عادت کرده به همین خاطر این وارونگی را به خوبی می‌گذراند. اما من همچنین می‌دانم که فوتبال بازی کردن مهم است تا بفهمیم چه کسی در اطراف ما است و چه کسی به ما کمک می‌کند، زیرا مدیریت دوره نیاز به دقت در خوردن و نوشیدن بازیکنان دارد.»

 

ادامه چالش‌های مالی آبی‌ها

کریمی: وکیل استراماچونی به خاطر2روز 2400یورو طلب کرد

باشگاه استقلال که توانست پس از رایزنی‌های زیاد و انجام هماهنگی‌های لازم منابع مالی برای پرداخت بدهی‌های خارجی را فراهم کند هنوز با مشکلات مالی ریز و درشتی مانند پرداخت مطالبات بازیکنان تیم روبه‌روست که هرچند به اندازه بدهی به استراماچونی نیستند اما به هرحال باید پرداخت شوند تا در آینده دردسرساز نشوند. در جلسه مدیران استقلال با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیران عامل چند بانک و همچنین نماینده شرکت همراه اول برگزار شد، قرار شد این شرکت به خاطر تبلیغاتی که استقلال انجام داده بود برای حل مشکلات مالی همکاری و مبلغی را به این باشگاه پرداخت کند اما با وجود قول و قراری که در جلسه مذکور گذاشته شده، هنوز هیچ خبری از این همکاری نیست.
گفتنی است حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال با انتشار متنی در اینستاگرام توضیحاتی در خصوص پرداخت بدهی‌های خارجی ارائه کرد. در بخشی از متن منتشر شده، آمده است: «هواداران عزیز در جریان باشند با وجود پرداخت نزدیک به یک میلیون و 600 هزار یورو بابت بدهی استراماچونی، به خاطر 2 روز تعطیلی کشور قطر به دلیل عید فطر، انتقال پول استراماچونی با تأخیر همراه بود. وکیل ایشان اعلام کرد که چون پول را دیر پرداخت کردید باید 2400 هزار یورو بابت این دو روز پرداخت کنید! مربی‌ای که کمتر از یک نیم فصل سرمربی استقلال بود کل مطالبات 2 فصل به اضافه دو روز تأخیر را هم گرفت! ضمن اینکه اگر بدهی استراماچونی پرداخت نمی‌شد، باید روزانه بالای 100 میلیون تومان خسارت می‌ دادیم ولی خوشبختانه جلوی این اتفاق گرفته شد.»

جستجو
آرشیو تاریخی