پرسپولیس امروز به مصاف گل گهر می‌رود

جنگ حذفی قبل از لیگ

مأموریت مربیان تیم ملی امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی، به دستیارانش مأموریت داد تا دو دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را از نزدیک زیر نظر بگیرند. بر اساس این هماهنگی، حمید مطهری دیدار تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر را زیر نظر خواهد گرفت و آندرانیک تیموریان و علی اصغر قربان‌علی‌پور دیدار نساجی و پیکان را خواهند دید.

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

قسمت دوم سه‌گانه پرسپولیس و گل‌گهر امروز به نمایش در می‌آید. دو تیمی که پس از برگزاری بازی رفت که در سیرجان برگزار شد، باید از ساعت 18:15 در ورزشگاه آزادی تهران، بازی‌شان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را برابر هم انجام دهند. دیداری که قضاوت آن را سید وحید کاظمی به همراه کمک‌هایش حسین ظهیری و دانیال باشنده بر عهده خواهد داشت. سرخپوشان پایتخت، در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که در هفته چهاردهم لیگ برتر، موفق شدند تیم تحت هدایت امیر قلعه نویی را با گل‌هایی که محمد عمری و سینا اسدبیگی روی شوت‌های از راه دور و زیبا به ثمر رساندند، 2-0 شکست دهند. حالا اما جام حذفی از راه رسیده که قاعده‌های خاص خود را دارد و باید دید این بار چه تیمی، دست پر از میدان خارج می‌شود. نکته دیگری هم که این مسابقه را از بازی قبل متمایز می‌کند، حضور سعید الهویی به عنوان سرمربی گل‌گهر است که جانشین قلعه نویی روی نیمکت سیرجانی‌ها شده است. این بازی از این جهت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که پرسپولیس به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ، باید 22 اردیبهشت و در هفته بیست و نهم لیگ دوباره به مصاف گل گهر برود و برای همین فضای این بازی را می‌توان به بازی 12 روز دیگر دو تیم نیز تشبیه کرد. شاگردان یحیی گل محمدی در حالی در این مسابقه به میدان می‌روند که توانستند با پیروزی 1-0 در دربی پایتخت، با 57 امتیاز صدرنشین لیگ برتر شوند و حالا برای ادامه بازی‌هایش در لیگ و جام حذفی، روحیه‌ای دو چندان پیدا کرده است اما گل گهر برابر هوادار به تساوی 1-1 رسید تا با 45 امتیاز در جایگاه پنجم جدول باشد. پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله، تیم اصفهانی ون پارس را پس از تساوی 2-2 در ضربات پنالتی 4-1 شکست داد و سپس سپاهان را در اصفهان 4-2 از پیش رو برداشت. گل گهر هم با هدایت قلعه نویی، مس شهربابک را 2-1 و فولاد را 1-0 شکست داده تا راهی این مرحله شود. پرسپولیس و گل‌گهر، تاکنون هفت بازی با این تیم کرده‌اند که چهار برد برای قرمزها و سه مساوی حاصل آن بوده است. البته این دو تیم در جام حذفی فصل 94-1393 هم برابر هم قرار گرفته‌اند که پس از تساوی 1-1 در وقت‌های قانونی و اضافه، پرسپولیس در ضربات پنالتی 3-2 برنده شد تا به این ترتیب سیرجانی‌ها هنوز برابر پرسپولیس به پیروزی نرسیده باشند. در بازی‌های این دو تیم در لیگ برتر 24 گل رد و بدل شده که سهم پرسپولیس 17 گل و سهم سیرجانی‌ها هفت گل بوده است. پرسپولیس با شش قهرمانی و دو بار حضور در فینال، دومین تیم پرافتخار جام حذفی است و گل محمدی هم دو بار قهرمانی این رقابت‌ها با ذوب آهن را جشن گرفته وباید دید او و شاگردانش در دومین تقابل دو تیم در جام حذفی چه نتیجه‌ای خواهند گرفت.

 

بــــرش

قهرمان فصل قبل جام حذفی مقابل پیکان

پیش از بازی پرسپولیس- گل گهر و از ساعت ۱۷، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، مقابل پیکان قرار می گیرد. قهرمان فصل گذشته جام حذفی، در شرایطی میزبان این مسابقه است که حال و روز خوبی ندارد. تیم شهر خسته که حالا کارلوس هرناندز را به عنوان سرمربی در اختیار دارد، در آخرین بازی اش در لیگ، مقابل صنعت نفت 4-0 شکست خورد تا مدیران باشگاه بازیکنان و مربیان تیم را ۱۰ درصد از مبلغ قراردادشان جریمه نقدی کنند و حالا باید دید این مربی اسپانیایی می تواند اولین بردش با قائمشهری ها را جشن بگیرد و قهرمان فصل گذشته جام حذفی همچنان شانس کسب جام را در این فصل داشته باشد یا خیر. در سمت مقابل، خودروسازان هم شرایط مناسبی ندارند و در آخرین بازی شان 1-0 مغلوب تراکتور شدند. نساجی هم با مربیگری حمید مطهری، فجر شهید سپاسی و آلومینیوم را شکست داده و پیکان هم برای رسیدن به این مرحله دو تیم  لیگ دویی استقلال خوزستان و نود ارومیه را از پیش رو برداشته است. بازی رفت و برگشت نساجی و پیکان در لیگ برتر بدون گل و 1-1 مساوی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی