فضای‌مجازی

شعری درباره بازگشت پیکر شهید اوشانا از قزوه، تذکر اهمیت حفظ اقتدار پلیس از سوی یک نویسنده کودک، تبریک میثم مطیعی به همکلاسی قدیمش، گرامیداشت آواز بختیاری در کنسرت گرشا رضایی و توصیه گلاره عباسی برای یک جلسه بررسی موسیقی نواحی را در فضای مجازی امروز بخوانید.

 ‏بازگشت شهیدی که «از تبار مسیح و مریم بود»  
علیرضا قزوه شاعر، ضمن نقل توئیتی که در آن با انتشار تصاویری از شهید «جانی بت اوشانا» و مراسم تشییع او نوشته شده بود: «یکی از غیرتمندان سرزمینم باز آمده. خوش آمدی برادرم» چند بیت شعر را تقدیم محضر این شهید ارمنی کرد:

«جانی بت غربت مجسم بود
 از تبار مسیح و مریم بود
صد هزار آفرین به غیرت او
به بزرگی او، شرافت او
مرحبا مرحبا به اوشانا
هست جایش به روی دیده ما»

کودکان باید بدانند
«وقتی که ما می‌خوابیم آقا پلیسه بیداره»
فریبا کلهر، نویسنده کودک و نوجوان در اینستاگرامش، اهمیت حفظ اقتدار پلیس خصوصاً برای کودکان و خانواده‌ها را یادآورده شده و تریبون‌هایی را نقد کرده است که به دنبال خدشه‌دار کردن اقتدار پلیس هستند. او نوشته است:«سالانه هزاران کتاب درباره پلیس برای کودکان چاپ می‌شود تا کودکان از پلیس نترسند و حس خوبی به آنها داشته باشند تا بدانند در موقعیت‌های خطرناک پلیس حامی آن‌هاست تا بدانند گاهی امن‌ترین پناهگاه ماندن در کنار پلیس است تا بدانند وجود پلیس برای حفظ امنیت و آرامش ضروری است. در دنیا هزاران دلار خرج می‌شود تا احساس کودکان نسبت به پلیس و کارایی‌اش شکل مطلوب به خود بگیرد تا همه باور کنند «وقتی که ما می‌خوابیم آقا پلیسه بیداره». شکستن اقتدار پلیس و در کل ارتش و نیروهای حافظ امنیت می‌تواند یک بازی فوتبال را به فاجعه بکشاند. این حیطه جدی‌تر از آن است که به دست فوتبالیست و خواننده و بازیگر و نماینده مجلس و هر کس دیگری خدشه‌دار شود.»

با زمزمه‌های عاشقانه و آثار حماسی‌ات کولاک کردی  
میثم مطیعی، مداح و نوحه‌سرا در رشته‌ توئیتی انتخاب همکلاسی‌اش، محمدمهدی سیار را به عنوان چهره سال هنر انقلاب تبریک گفت: «سلام همکلاسی. رفاقتمان از روزی که وارد دانشگاه شدیم و سر یک کلاس نشستیم به ۲۱ سال رسید. خیلی بلد نیستم در مورد عزیزترین‌هایم بنویسم. فقط بگویم نه امسال که سال‌هاست برای من و خیلی از مردم چهره هنر و ادبیات این سرزمین هستی؛ چه با کتاب‌های شعرت که به قول رهبرمان در آنها کولاک کرده‌ای! چه با زمزمه‌های عاشقانه‌ات، چه با آثار حماسی و ملی‌‌ات؛ چه با شعرهای عدالتخواهانه و اعتراضی‌ات و چه با اشعار آیینی و نوحه‌ها و دم‌پایانی‌های پر خاطره‌ات؛ بارها دیده‌ام که غیر فارسی‌زبان‌های عاشق اهل‌بیت و انقلاب، در کشورهای مختلف این نوحه‌ها را زمزمه می‌کنند. مبارک باشد مرد.»

آواز بختیاری، یادگار چندهزار ساله سرزمین ماست  
گرشا رضایی، خواننده به شهرکرد رفته است و چند شب کنسرت را در آنجا برگزار می‌کند. به همین مناسبت ضمن اجرای آواز بختیاری در اینستاگرامش نوشته است:«آواز بختیاری، یادگار چندهزار ساله سرزمین ماست. میراثی پر از اشک‌ها و لبخندها. این آواز را مادرم خیلی دوست داشت. تقدیم به همه بختیاری‌های غیور و بافرهنگ در کنسرت بی‌نظیر «شهرکرد» هفتم اردیبهشت.»

معرفی و بررسی موسیقی نواحی ایران با حضور استاد درویشی  
گلاره عباسی با انتشار یک پست در استوری‌ اینستاگرامش از برگزاری یک جلسه معرفی و بررسی موسیقی نواحی ایران با حضور محمدرضا درویشی، پژوهشگر، محسن شریفیان نوازنده و خواننده و ماهگل مقتدر، مجری و کارشناس خبر داده و نوشته است:«استاد محمدرضا درویشی، پژوهشگر موسیقی نواحی، میهمان اولین اپیزود این فصل برنامه ضرباهنگ است.»

جستجو
آرشیو تاریخی