اخبار

بسکتبال در انتظار معرفی رقبای جهانی

مراسم قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی 2023 امروز در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود.تیم ملی کشورمان در کنار 31 تیم دیگر جواز این رویداد را که به میزبانی سه کشورفیلیپین، ژاپن و اندونزی برگزار می‌شود، به‌دست آورده است. طبق رنکینگ فیبا، ایران در سید پنجم کنار تیم‌های دومینیکن، فنلاند و نیوزیلند قرار دارد. حامد حدادی کاپیتان تیم ایران و معزی‌فر، دبیر فدراسیون در این مراسم شرکت کرده‌اند. در حال حاضر تیم ملی بسکتبال ایران سرمربی ندارد! جالب است که قطر میزبان جام جهانی 2027 شد.

 

دو نقره و یک برنز سهم کوراش کاران ایران

کوراش کاران ملی پوش ایران دیروز با شروع  رقابت‌های قهرمانی آسیای هانگژو دو مدال نقره و یک برنز گرفتند.مجید وحید بریمانلو کوراش کار ایران در وزن 66- کیلو، با شکست گالاسن ژاموسوی چینی به نیمه نهایی رسید و خیراندیش حریف  تاجیکستانی‌اش را هم برد و فینالیست شد. او اما از پس  امان شوکریف ازبکستانی برنیامد و با باخت صاحب مدال نقره شد. فاطمه برمکی  و دنیا آقایی دو ملی پوش زن ایران هم به ترتیب در اوزان 87+ و 70- کیلوگرم به ترتیب مدال نقره و برنز به دست آوردند.اما هدیه یزدانی در وزن 63- کیلوگرم زنان و فرزین شاهبار ملی‌پوش وزن 100+ کیلوگرم با باخت به حریفان حذف شدند.

 

 درخشش زاهدی در انتخابی یونیورسیاد جهانی

نیما زاهدی شمشیرباز جوان ملی پوش سابر، دردوئل با خواهرزاده و پسر عموی مجتبی عابدینی قهرمان انتخابی تیم دانشجویان برای یونیورسیاد جهانی شد.  در این دوره نیما زاهدی با اختلاف رقبایش را پشت سر گذاشت و قهرمان شد تا از حالا نفر اول تیم دانشجویان باشد. احمدرضا شهمیری به دومی رسید و سومی مشترک انتخابی هم به خواهرزاده و پسرعموی مجتبی عابدینی رسید. قرار است به پیشنهاد امین قربانی سرمربی تیم ملی، شمشیربازان دانشجو کنار تیم ملی زیر نظر مربی‌شان تمرین کنند.

 

صعود اینتر و فیورنتینا
به فینال کوپا ایتالیا

اینتر برای اولین بار در تاریخ نیمه نهایی کوپا ایتالیا، با عبور از یوونتوس به فینال رسید.
افعی‌ها قبل از این 5 نیمه نهایی را به بانوی پیر واگذار کرده بودند اما با برد 1-0 در این بازی، ششمی را واگذار نکردند.شاگردان اینزاگی  که در لیگ حال و روز خوشی ندارند، با پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی جور سری A را به خوبی کشیده‌اند.
فیورنتینا هم با برتری مقابل کرمونزه حریف اینتر در فینال شد.

 

رد صحبت‌های رئیس النصر درباره رونالدو و کباب!

سرویس رسانه‌ای النصر عربستان، سخنان مصلی المعمر رئیس این باشگاه مبنی بر اینکه انتقال کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی را فریب می‌داند، تکذیب کرد. پیش از این در رسانه‌های اسپانیایی به نقل از ArabiaNews50، سخنان المعمر بدین شرح منتشر شده بود؛ در تمام عمرم فقط دو بار فریب خوردم، بار اول سه کباب سفارش دادم و آنها فقط دو عدد برایم آوردند و بار دوم هم امضای قرارداد با کریستیانو رونالدو. پس از این خبر، باشگاه النصر اعلام کرد:« اظهاراتی که در رسانه‌های اسپانیا به نقل از منبعی به نام ArabiaNews50 منتشر شد، نادرست است و از نظر شکل و محتوا با واقعیت مطابقت ندارد. هیچ رسانه عربستانی یا محلی به عنوان ArabiaNews50 وجود ندارد. ظاهراً برخی رسانه‌ها این شوخی را به اشتباه گرفته‌اند.» گفتنی است رونالدو که در پایان سال 2022 به النصر آمده، در 14 بازی برای این باشگاه در مسابقات مختلف، 11 گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی