رؤیای قهرمانی نقش بر آب!

کلاس جبرانی پپ برای شاگرد قدیمی

 فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

چهارشنبه شب، یک رؤیا به سوی نابودی رفت و رؤیایی دیگر جان تازه گرفت.آرسنال و منچستر سیتی در راند طلایی لیگ جزیره، در جنگی تمام عیار مقابل هم قرار گرفتند، سیتیزن‌ها تمام مسلح بودند اما خبری از توپخانه توپچی‌ها نبود.
آرسنال دست خالی، اصلاً در حد و اندازه‌های تیم صدرنشین نبود و انگار از همان اول برای باخت به میدان آمده بود.
در حالی که قبل از این بازی مربیان دو تیم تظاهر می‌کردند  این بازی در سرنوشت قهرمانی تأثیری ندارد اما احتمالاً خودشان هم گوشه ذهنشان به این ادعا می‌خندیدند و از اهمیت این بازی آگاه بودند، مخصوصاً آرسنال که این بازی برایش حکم مرگ و زندگی داشت، اما در این بازی دنیا را آب برد و آرسنالی‌ها را خواب.
توپچی‌ها که از سال 2015  موفق نشده بودند در جریان لیگ جزیره سیتی را در اتحاد شکست دهند، چهارشنبه شب هم هیچ برنامه و کلیدی برای بازکردن این قفل 8 ساله نداشتند و این طلسم به لطف آمادگی سیتی پابرجا ماند.
کوین دی بروینه ستاره بلژیکی پپ گواردیولا هم  با دبل در این بازی، جاده قهرمانی را برای سیتی آسفالت کرد تا به تیتر یک روزنامه‌های انگلیسی با عنوان نابود کننده تبدیل شود.
این روزها آرتتا بعد از این همه دویدن و هفته‌ها صدرنشینی، درست مثل دونده برنده‌ای که کمی مانده به خط پایان زمین می‌خورد، چند قدم مانده به جام نفس کم آورده است.او که قبل از این در سه بازی متوالی 3 تساوی به دست آورده بود، در بازی حساس چهارشنبه شب هم مقابل استاد نتوانست درست و حسابی درس پس دهد و چیزی برای  ارائه نداشت، پپ اما در مقابل درس بزرگی به او داد. این درحالی است که خود آرتتا هم بعد از بازی اعتراف کرد که آنها هیچ شانسی برای پیروزی مقابل این رقیب قدرتمند نداشتند.
حالا آرسنال با 75 بازی و البته به لطف 2 بازی بیشتر نسبت به منچستر سیتی، با 2 امتیاز بیشتر همچنان در صدر است اما حتی اگر موفق شود این فصل جام را از دهان سیتی اژدها بیرون بکشد ، این  قهرمانی آنقدرها هم نمی‌چسبد چراکه آنها این فصل در هردو بازی رفت و برگشت مقابل سیتی شکست خوردند و حرفی برای گفتن نداشتند.

جستجو
آرشیو تاریخی