گزارش و خبر

افزایش تردیدها درمورد کافا

نخستین دوره تورنمنت کافا در رده بزرگسالان قرار است از ۲۰ تا ۳۰ خرداد برگزار شود و پس از انجام دیدارهای مرحله گروهی در قرقیزستان، مراحل رده‌بندی و نهایی نیز به میزبانی ازبکستان انجام خواهد شد. تیم ملی فوتبال کشورمان نیز در گروه اول این مسابقات باید به مصاف قرقیزستان و افغانستان برود. هم‌گروهی با چنین تیم‌هایی قلعه‌نویی را برای حضور در کافا مردد کرده و هنوز مشخص نیست با این وضعیت آیا نمایندگانی از تیم ملی برای بررسی شرایط، به قرقیزستان سفر کنند یا خیر؟ در این حالت شاید تیم ملی از حضور در کافا انصراف داده و تیم ملی امید که هنوز سرمربی‌اش انتخاب نشده جای تیم بزرگسالان در این تورنمنت شرکت کند.

 

ماجدی: حضور در کافا به تصمیم سرمربی تیم ملی و تاج بستگی دارد

میرشاد ماجدی، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و عضو کمیته مسابقات کافا در خصوص حضور ایران در این رقابت‌ها، عنوان کرد: «مسابقات کافا یکی از رخدادهای خوب برای رشد فوتبال در منطقه آسیای مرکزی این است که تیم‌های ملی A به مصاف هم رفته و در روند رشد و توسعه قرار بگیرند. چرا که مهم‌ترین موضوع بحث رشد و توسعه فوتبال در آسیا است. اینکه تیم ملی به این مسابقات برود یا نه، بستگی به تصمیم سرمربی و رئیس فدراسیون دارد. تصمیم کافا این است که مسابقات در رده سنی بزرگسالان هم برگزار شود و برای نخستین بار است که در این سطح تیم‌ها به مصاف هم خواهند رفت.»

 

اعتراف عجیب پیشکسوت پرسپولیس در اردوی استقلال

وحید قلیچ، بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی، عصر پنجشنبه در تمرین استقلال حضور یافت و ملاقاتی هم با ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال داشت. قلیچ در بازدید از تمرین آبی‌پوشان، مورد استقبال ساپینتو، بیژن طاهری و بازیکنان استقلال قرار گرفت و دقایقی از تمرین آبی‌پوشان را نظاره کرد. قلیچ با ابراز علاقه خود به سرمربی استقلال گفت: «از روز اول که ساپینتو به ایران آمد معتقد بودم که موفق می‌شود اما برخی قبول نداشتند. ساپینتو از مربیان بزرگ و میراث‌دار بزرگانی مانند اوزه‌بیو ملقب به پلنگ سیاه فوتبال جهان است.» وحید قلیچ همچنین به سرمربی استقلال گفت: «امیدوارم داور دربی، شب با خیال آسوده خوابیده باشد!» قلیچ در گفت‌و‌گوی دیگری در مورد دربی بیان کرد: «رابطه خوبی با گل‌محمدی ندارم اما دوست داشتم تیم او دربی را ببرد. به ساپینتو هم گفتم پرسپولیسی‌تر از من پیدا نمی‌کنید؛ او هم گفت به تیمی که برده است احترام می‌گذارد. بله، من گفتم پنالتی استقلال گرفته نشده است و چیزی که دیدم را گفتم. پنالتی واضح بود.»

 

کاهش محرومیت مدافع تیم ملی

پس از درخواست تجدیدنظرخواهی توسط میلاد کر، بازیکن باشگاه تراکتور و تیم ملی جوانان برابر دادنامه صادره از کمیته استیناف، رأی کمیته اخلاق قطعی اعلام شد. بر همین اساس این بازیکن که پیش از این به یک سال محرومیت از هرگونه فعالیت محکوم شده بود، به پرداخت 200 میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ ماه محرومیت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محکوم شده است که اجرای یک دوم آن تا پایان فصل جاری تعلیق می‌شود. او پس از مسابقات قهرمانی آسیا، مصاحبه تندی را علیه صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان انجام داده بود.

 

لورکوزن با آزمون پرطرفدار شد

باشگاه بایرلورکوزن آلمان امروز با انتشار آماری از 10 میلیونی شدن طرفداران در فضای مجازی خبر داد. طبق گزارش رسانه آلمانی بایرلورکوزن در فضای مجازی در (توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام و...) تعداد دنبال کننده‌هایش 8 میلیون نفر بود. سردار آزمون ستاره تیم ملی کشورمان فصل گذشته با قراردادی 5 ساله به بایرلورکوزن پیوست. ستاره ایرانی با بیش از 5 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام یکی از دلایل جهش تعداد دنبال کننده‌های این تیم در فضای مجازی است. باشگاه بایرلورکوزن با 10 میلیون دنبال کننده در فضای مجازی در رده سوم پرطرفدارترین باشگاه‌های بوندس لیگا قرار گرفت. بایرن مونیخ با 134 میلیون دنبال کننده پرطرفدارترین باشگاه آلمانی به شمار می‌آید. دورتموند با 52 میلیون دنبال کننده در رده دوم ایستاد.

جستجو
آرشیو تاریخی