صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

ورودی‌های جدید بورس دو برابر شد

ورودی‌های جدید بورس دو برابر شد
با شروع روند صعودی بازار سهام و همچنین ضرورت ثبت‌نام در سامانه سجام برای پرداخت سود سهام عدالت، افراد بیشتری برای ثبت‌نام در سامانه سجام اقدام کرده‌اند.
براین اساس، آمار ثبت‌نام مردم در سامانه سجام و احراز هویت در این سامانه در فروردین سال‌جاری و مقایسه آن با فروردین سال گذشته از رشد بیش از ۵۷ درصدی احراز هویت شده‌ها حکایت دارد.
به گزارش ایران اقتصادی و به نقل از ایسنا، طبق آمار در فروردین سال‌جاری ۳۵۴ هزار و ۵۸۶ نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند درحالی که این میزان در فروردین ماه سال گذشته ۱۵۱ هزار و ۶۶۲ نفر بود. همچنین در فروردین سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر در سامانه سجام احراز هویت شده‌اند که این اعداد با رشدی بیش از ۵۷ درصدی به ۲۹۴ هزار و ۶۹۳ نفر در فروردین سال‌جاری رسیده است.
بر این اساس در سال گذشته، ۳ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۹۷۳ ثبت‌نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» توسط سمات صورت گرفته است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که یک میلیون و ۶۴۴ هزار و ۶۵۵ ثبت‌نام صورت گرفته بود افزایش ۱۱۰ درصدی داشت. همچنین بر اساس آمارها، تعداد احراز هویت‌ها نیز در سال ۱۴۰۱ با عبور از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار سهامدار، به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۹ مورد رسیده است.
جزئیات آمار ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱
طی سال گذشته تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به تفکیک هر ماه، در فروردین ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ نفر، اردیبهشت ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ نفر، خرداد ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ نفر، تیر ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ نفر، مرداد ۱۷۷ هزار و ۴۵۰ نفر، شهریور ۱۳۶ هزار و ۳۴۴ نفر، مهر ۷۰ هزار و ۲۴۷ نفر، آبان ۱۱۶ هزار و ۶۷۹ نفر، آذر ۲۲۸ هزار و ۸۷۹ نفر، دی ماه ۵۸۵ هزار و ۱۲۹ نفر، بهمن ۳۰۰ هزار و یک نفر و اسفند ۴۸۰ هزار و ۷۱۶ نفر بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی