صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و یک - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

ورود 1900 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام

میانگین ارزش معاملات خرد بازار سهام در اولین هفته معاملاتی اردیبهشت به 18 همت رسید

سوت پایان معاملات روز چهارشنبه در حالی به صدا در آمد که شاخص کل بورس، به رغم افتی که در این روز تجربه کرد، توانست بازده هفتگی 1.77 درصدی را به ثبت برساند و با جذب قدرتمند پول از سرمایه‌گذاران حقیقی همراه شود.
 بازار سهام در ایام اخیر با اقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران همراه شده و بخوبی توانسته است از سایر بازارهای رقیب خود جذب سرمایه کند. در حالی که بازدهی بازارهای دیگر از جمله طلا و سکه با ریسک زیادی همراه شده است، سرمایه‌گذاران ریسک بازار سهام را کمتر از سایر بازارها برآورد کرده و اقدام به انتقال پول‌هایشان به این بازار کرده‌اند.
با پایان معاملات هفته منتهی به 8 اردیبهشت‌ماه 1402، اولین جدال هفتگی خریداران و فروشندگان بازار سهام با بازدهی 1.77 درصدی شاخص کل به پایان رسید و سهامداران توانستند بار دیگر با دستانی پر‌تر از اول هفته به استقبال تعطیلات آخر هفته بروند و برای شروع هفته دوم معاملاتی اردیبهشت‌ماه، آماده شوند. علاوه بر این، شاخص کل هم‌وزن نیز با روند صعودی مناسبی همراه بود و به بازدهی هفتگی 3.38 درصدی دست پیدا کرد. با این حال که هفته مذکور به علت تعطیلات عید سعید فطر تنها 3 روز معاملاتی را پشت سر گذاشت، اما شاخص کل هم‌وزن در همین مدت 25 هزار و 744 صعود کرد.
همچنین شاخص کل فرابورس نیز از وضعیت خوب بازار سهام بی‌نصیب نبود و در هفته مذکور بازدهی 1.83 درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود رقم زد.

ورود قدرتمند پول حقیقی در اولین هفته اردیبهشت
در هفته منتهی به 8 اردیبهشت‌ماه 1402، بازار سهام در تمام روزهای هفته مذکور با ورود پول از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی همراه بود و در مجموع در 3 روز معاملاتی توانست بیش از یک‌هزار و 923 میلیارد تومان جذب پول حقیقی را به معاملات خرد تجربه کند.
این در حالی است که صندوق‌های درآمد ثابت در این هفته با اقبال خوبی از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی همراه نبودند و در تمام روزهای معاملاتی هفته شاهد خروج پول حقیقی بودند، به طوری که در مجموع مبلغ 922 میلیارد تومان از این صندوق در هفته مذکور خارج شده است.
همچنین در جریان معاملات این هفته، ارزش معاملات خرد علاوه بر اینکه در سطح بسیار خوبی قرار داشت و میانگین آن در مجموع هفته به 18 هزار و 319 میلیارد تومان می‌رسید، توانست یک بار دیگر در روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت، سقف رکورد قبلی خود را بشکند و ارزش 20 هزار و 419 میلیارد تومان را تجربه کند. همچنین آمار نشان می‌دهد، در هفته مذکور به طور میانگین روزانه 222 نماد در بالاترین قیمت مجاز روزانه خود در صف خرید قرار داشتند و در مقابل تنها 15 نماد به صف فروش رفته بودند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی