اخبــار استــانی

ورود سامانه بارشی جدید و بارش پراکنده در نقاط مختلف کشور
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید و بارش پراکنده در نقاط مختلف کشور خبر داد.
صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق فعال خواهد بود و در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال سمنان و شرق تهران بارش پراکنده انتظار می‌رود. ضیائیان  ادامه داد: روز جمعه نیز بارش در مناطق یادشده و خراسان جنوبی با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.
وی افزود: شنبه (۹ اردیبهشت) نیز در استان‌های کرمان، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده رخ خواهد داد. ضیاییان در ادامه اظهارکرد: یکشنبه (۱۰ اردیبهشت‌) نیز با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب، بارش در شمال غرب تشدید خواهد شد و در سواحل دریای خزر، تهران، البرز، سمنان، یزد و خراسان جنوبی بارش پراکنده ادامه خواهد داشت. رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد و روز جمعه (۸ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۶ استان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع سیل در ۷ استان، احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۶ استان و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در ۸ استان براثر تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی هشدار داد.  سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی، رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد گرد وخاک و ریزش تگرگ هشدار داد.
این وضعیت جوی  پنجشنبه  در ارتفاعات سمنان، نیمه شرقی فارس، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان، یزد و جنوب اصفهان و در روز جمعه  در شرق سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، نیمه شرقی یزد و شمال شرق سمنان مورد انتظار است.

اعضای بدن نوجوان ۱۶ ساله، ناجی جان ۴ بیمار
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهدای عضو موفق نوجوان خمینی‌شهری، گفت: افزون بر اهدای قلب این جوان به یک بیمار نیازمند شهر تهران، دو کلیه این جوان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) و مرکز آموزشی درمانی نور و حضرت علی اصغر(ع) شهر اصفهان به دو بیمار نیازمند پیوند و کبد وی نیز برای پیوند به بیمارستان شهید نمازی شیراز ارسال شد.فرهاد حیدری در خصوص اهدای عضو موفق یک موتورسوار فوت شده، اظهار کرد:  این مصدوم پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید منتظری شهرستان نجف‌آباد به علت مرگ مغزی و با رضایت خانواده برای اهدای اعضا به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل شد.
وی گفت: افزون بر اهدای قلب، دو کلیه این جوان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) و مرکز آموزشی درمانی نور و حضرت علی اصغر(ع) شهر اصفهان به دو بیمار نیازمند پیوند و کبد وی نیز برای پیوند به بیمارستان شهید نمازی شیراز ارسال شد./ اصفهان

پیش‌بینی اعزام ۵۰۰ هزار نفر به اربعین از طریق پایانه‌ها به مرزهای غربی
مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهر تهران از آغاز به کار ستاد اربعین شهر تهران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ روز حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تهرانی را از طریق پایانه‌ها به مرزهای عتبات اعزام کنیم.
پوریا علی‌مردانی در مورد  تشکیل ستاد اربعین در سازمان پایانه‌ها اظهار کرد: سازمان پایانه‌ها در دو مناسبت پیک کاری دارد که یکی از آنها سفرهای نوروزی و دیگری سفر به عتبات عالیات در مراسم اربعین است.
وی با بیان این‌که پس از گذراندن پیک سفرهای نوروزی ستاد اربعین در سازمان پایانه‌ها تشکیل شده است تا بتوانیم نسبت به پوشش این مهم اقدامات مناسب را انجام دهیم، تصریح کرد: در دوران اربعین روزانه ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر از طریق پایانه‌های شهر تهران به مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین از طریق پایانه‌ها اعزام می‌شوند.
وی با تأکید بر این‌که از میان زائران ایرانی حاضر در مراسم پیاده‌روی اربعین حدود ۳۰ درصد از شهر تهران هستند و از این میان بیش از ۲۵ درصد از زائران تهرانی از حمل و نقل عمومی برای سفر به عتبات استفاده می‌کنند، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در مدت ۱۰ روز مراسم اربعین حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تهرانی از طریق پایانه‌ها به سمت مرزها اعزام شوند.
مردانی اضافه کرد: برنامه ‌ریزی‌های اولیه برای تقویت زیرساخت‌ها، منظم‌سازی حرکت اتوبوس‌ها، اطلاع‌رسانی بموقع از طریق رسانه‌ها و مدیریت تراکم در پایانه‌های غرب و جنوب در دستور کار قرار دارد./ایسنا

جستجو
آرشیو تاریخی