صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

لس‌آنجلس تایمز
امریکا

جو بایدن نامزدی خود را برای انتخابات 2024 اعلام کرد، با این حال او که در آن زمان 82 ساله خواهد بود به جهات مختلف مورد انتقاد قرار دارد، به طوری که 70 درصد امریکایی‌ها از جمله 51 درصد دموکرات‌ها می‌گویند دیگر علاقه‌ای به اینکه بایدن را در کاخ سفید ببینند ندارند و تنها 26 درصد امریکایی‌ها خواهان ریاست‌جمهوری مجدد او هستند.

 

نوداچلند
آلمان

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد 70 درصد آلمانی‌ها خواهان اقدامات مؤثر دولت در برابر تبعیض نژادی هستند و اعلام کرده‌اند علاقه‌مند به همکاری و مشارکت با کسانی هستند که سابقه مهاجرتی دارند. این در حالی است که 35 درصد از کسانی که سابقه مهاجرت دارند اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته مورد تبعیض نژادی قرار گرفته‌اند.

 

پاکستان‌تودی
پاکستان

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان به چین سفر کرده است تا با همتای خود درباره همکاری‌های نظامی دوجانبه به مذاکره بنشیند. او در طول کمتر از 9 ماهی که از انتصابش در این سمت می‌گذرد، 4 سفر خارجی داشته که همگی آنها مهم ارزیابی شده است. نخستین سفر او به عربستان و پس از آن به امارات بود. وی همچنین ماه گذشته به انگلیس سفر کرد.

 

دیلی‌صباح
ترکیه

بسیاری از خانواده‌های ایزدی در عراق همچنان منتظر آزاد شدن بستگان خود از چنگ داعش هستند. اخیراً 10 خانواده از این خانواده‌ها معادل 100 هزار دلار به داعش دادند تا بستگانشان را آزاد کنند، اما می‌گویند این گروه تروریستی هنوز به وعده خود عمل نکرده و عزیزان آنها را آزاد نکرده است، در حالی که چند سالی است شکست داعش در عراق و سوریه اعلام شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی