صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار


بی اعتنایی طرفین درگیر سودان به آتش‌بس
درگیری‌ها در سودان پس از آتش‌بس موقت از سر گرفته شده است و طرفین درگیر یکدیگر را به نقض این توافق و تنش‌آفرینی متهم می‌کنند.
به گزارش المیادین، نونش کشکوش، عضو کمیته سیاسی ائتلاف دموکراتیک وکلای سودان معتقد است: «نقض آتش‌بس همچنان ادامه دارد و صدای درگیری‌ها در مناطق مختلف به گوش می‌رسد. گروه‌های سیاسی برای کاهش درگیری‌ها تلاش می‌کنند اما آنچه در حال حاضر می‌بینیم نزاع بر سر قدرت است.» در این میان در حالی که نماینده نیروهای واکنش سریع تمدید آتش‌بس را ممکن می‌داند، الحارث ادریس، نماینده سودان در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت گفت: «نیروهای واکنش سریع تلاش کرده‌اند از طریق کودتای نظامی بر قدرت مسلط شوند و ما از شورای امنیت می‌خواهیم این امر را جنگ داخلی نداند.»
 اما در بحبوحه این درگیری‌ها، انتشار اخبار ضد و نقیض از وضعیت عمر البشیر، رئیس‌جمهور مخلوع سودان و فرار او از زندان کوبر نیز جنجالی شده است. رویترز اما به نقل از منابع آگاه اعلام کرد وی پیش از آغاز درگیری‌ها به بیمارستان نظامی منتقل شده است.

 

درد معده، اردوغان را خانه‌نشین کرد
وخامت حال اردوغان در جریان یک مصاحبه تلویزیونی، سبب قطع موقت برنامه و در پی آن تجمعات انتخاباتی دیروز او شد. به گزارش اسپوتنیک، در این مصاحبه رئیس‌جمهور ترکیه به دلیل التهاب معده حالش بد شد اما پس از یک وقفه بار دیگر برای مدت کوتاهی در برابر دوربین قرار گرفت و گفت: «دو روز است که بشدت مشغول فعالیت‌های انتخاباتی بودم و دچار التهاب معده شده‌ام.» در پی این اتفاق، کمال قلیچدار اوغلو، رقیب او در انتخابات برای رئیس‌جمهور آرزوی بهبودی کرد.

 


کشته شدن طراح حمله به فرودگاه کابل
طالبان، سرکرده داعش را که طراح حمله به فرودگاه کابل و کشته شدن 13 امریکایی بوده، کشته است.
به گزارش ایندیپندنت، این گزارش به نقل از کاخ سفید منتشر شده است اما امریکایی‌ها حاضر به افشای هویت این فرد نشده‌اند. به نوشته سایت سی‌بی‌اس امریکا، این فرد چند هفته قبل کشته شده اما مقامات واشنگتن اعلام آن را تا تأیید این خبر به تعویق انداخته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی