صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد - ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

خبر در خبر

  عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز داشت که باید سیم‌کارت مناسب به گردشگران خارجی برای رفع نیازهایشان داده شود. این ظرفیت باید برای مجموعه‌های خدمت‌رسان به این گردشگران نیز فراهم شود. این‌ها خدمات اولیه برای گردشگری است که اگر فراهم نکنیم، نمی‌توانیم شاهد توسعه گردشگری باشیم.
 نقی شعبانیان، معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه آتش‌سوزی جنگل‌ها نسبت به ۱۰ سال گذشته بسیار کاهش داشته است، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ مردمی در حفاظت از جنگل‌ها تأثیر بسیار زیادی بر کاهش آتش‌سوزی‌ها دارد.
 علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت‌آمیز همه ادیان در طول تاریخ و میزبانی از همه مردم از هر دین، نژاد، مذهب از امتیازات فاخر فرهنگی ایرانیان است.
 مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به صدور کیفرخواست برای دستگاه‌هایی که در زمینه «قانون هوای پاک» ترک فعل کرده‌اند، گفت: برای ۵ نفر از مسئولان دولت سابق قرار جلب صادر شده؛ اتهام این افراد، سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی بوده که تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
 امین ولیان، کارشناس و صاحبنظر مسائل محیط زیست ضمن ارائه طرحی برای ایمن‌سازی محور میاندشت و میامی نسبت به عدم اتلاف یوزپلنگ آسیایی، گفت: برای جلوگیری از تکرار تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ ایرانی نمی‌توان به نصب دوربین‌های کنترل سرعت و روشنایی در چندین کیلومتر از مسیر دلخوش بود، حتی دیگر یک فنس‌کشی ساده و آن هم چندین کیلومتری نمی‌تواند از تکرار شوم تلفات یوز در جاده مرگ جلوگیری کند.
 محمد همت، سرپرست ستاد آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مربوط به آب رتبه ایران در سال ۲۰۲۱ در جهان، رتبه ششم است و فقط کشور‌های چین، امریکا، هند، انگلستان و آلمان از ایران جلوتر هستند!
 میثم لباف‌خانیکی، دانشیار گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران گفت: بررسی‌ها و کاوش‌های باستان‌شناسی اخیر در محوطه‌های ساسانی خراسان به کشف مجموعه ارزشمندی از آثار و شواهد هنری منجر شده است که حاوی اطلاعات غنی از الگوهای هنری و فرهنگی این ناحیه از ایران در اواخر عهد باستان است.
جستجو
آرشیو تاریخی