ورزش ایران

دبیر در فکر ریاست دوباره کشتی

ثبت نام مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی از دیروز به مدت ۱۰ روز کاری آغازشد.26 تیرماه سال ۹۸ بود که علیرضا دبیربا کسب ۳۱ رأی اعتماد به مدت ۴ سال به‌عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد.مدت ۴ ساله ریاست دبیر بر ورزش اول کشور درحالی ۲۶ تیرماه سال جاری به پایان می رسد که با توجه به در پیش بودن مسابقات مهمی چون قهرمانی جهان (شهریورماه) و نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو (اوایل مهر)، وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفت برای تعیین تکلیف این فدراسیون مهم و تأثیرگذار ورزش کشور، پروسه ثبت‌نام را بموقع آغاز کند. حالا دراولین قدم علیرضا دبیر به عنوان اولین نفر ثبت‌نام کرد. دبیر دیروز گفت: «در چهار سالی که ریاست فدراسیون را برعهده داشتم هجمه‌های زیادی علیه من شد اما بدون توجه به این حاشیه‌ها به وظایف خود در فدراسیون عمل کردم. تصمیمی برای حضور در انتخابات نداشتم اما هجمه‌ها علیه من موجب شد تا مصمم به شرکت در انتخابات شوم.»

 

علی حسینی راهی ازبکستان شد

سعید علی حسینی، سرمربی سابق ایران، مربی تیم ملی وزنه برداری ازبکستان شد.او تا بهمن سال ۱۴۰۱ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت ولی حالا دارنده عنوان قهرمانی جوانان جهان و نایب قهرمان جهان در دسته فوق سنگین ازبکستان را انتخاب کرده است.حضور علی حسینی در ازبکستان موجب می‌شود بزرگانی مانند روسلان نورالدینوف قهرمان جهان و المپیک و اکبر ژورائف دارنده مدال طلای المپیک توکیو زیر نظر یکی از قهرمانان وزنه‌برداری ایران فعالیت کنند.تیم ملی وزنه برداری ازبکستان با بهره‌گیری از ستارگان نامداری مانند روسلان و ژورائف یکی از مدعیان قاره آسیا به شمار می‌رود.مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت 1402 در جینجو کره‌جنوبی برگزار می‌شود.

 

مهدوی: سعید کاپیتان ماست

یاران قدیمی کنارهم. با آمدن سعید معروف به تیم والیبال شهداب یزد، برای باشگاه‌های آسیا، دو پاسور سابق تیم ملی دوباره به‌هم رسیدند. اتفاقی که مهدی مهدوی با خوشحالی از آن استقبال می‌کند: «خدا را شکر دوباره بعداز 7 سال، من و سعید با هم همبازی شدیم. دلم برای سعید تنگ شده بود و با آمدن او به تیم ما در جام باشگاه‌های آسیا خاطرات تیم ملی دوباره زنده می‌شود. هرتیمی به داشتن سعید معروف افتخار می‌کند و ما هم امیدواریم با استفاده از تجربیاتش بهترین نتیجه را بگیریم. نتیجه‌ای جز قهرمانی ما را راضی نمی‌کند. البته سعید در شهداب هم کاپیتان است.»

 

ساعی: خوشحال می‌شوم پولادگر
 از من شکایت کند

داستان درگیری ساعی و پولادگر جدید نیست، همین چند وقت پیش بود که هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، محمدرضا پولادگر معاون امور توسعه ورزش قهرمانی و رئیس اسبق فدراسیون تکواندو را دشمن این رشته خواند و گفت که او می‌خواهد ریشه تکواندو را بخشکاند. حالا بعد از مدت‌ها پولادگر دیروز نسبت به این صحبت‌ها واکنشی آتشین نشان داد، او حرف‌های ساعی را دروغ خواند و به گفته خودش به شرط اجازه وزیر ورزش، حتی از ساعی شکایت هم خواهد کرد.
 ساعی هم در واکنش به صحبت‌های تند پولادگر گفت: «خیلی خوشحال می‌شوم اگر وزیر ورزش این اجازه را به پولادگر بدهد و او از من شکایت کند. »

 

جستجو
آرشیو تاریخی