راند طلایی لیگ برتر انگلیس، امشب در اتحاد

خیلی دور، خیلی نزدیک!

فائزه زمانی
روزنامه نگار


امشب اتحاد حساس‌ترین سکانس لیگ جزیره را نمایش می‌دهد.
میکل آرتتا و پپ گواردیولا بعد از هفته‌ها قایم‌باشک بازی، امشب تلاش می‌کنند تا بخش زیادی از سرنوشت قهرمانی را با دستان خود بنویسند.
سیتی این روزها مهارنشدنی است و حریص‌تر از همیشه برای فتح سه‌گانه. آنها تا این لحظه فینال جام حذفی و نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را به غنیمت برده‌اند و حالا که اختلاف خود را با 2 بازی کم‌تر به 5 امتیاز با آرسنال صدرنشین رسانده‌اند، این فرصت طلایی را به این راحتی‌ها از دست نمی‌دهند و قطعاً امشب، به کم‌تر از 3 امتیاز راضی نمی‌شوند.
توپچی‌ها در 3 بازی اخیر خود، با سیر نزولی 3 تساوی به دست آوردند و با دستان خود امیتاز‌ها را یکی بعد از دیگری به سیتزن‌ها تقدیم کردند، اما امشب داستان برایشان فرق می‌کند، آنها بعد از سال‌ها انتظار، رؤیای قهرمانی را زنده کرده‌اند و حالا کمی مانده به واقعیت، خواب نمی‌مانند.
سیتی بعد از تقابل با آرسنال باید با فولام، وستهام، لیدز یونایتد، اورتون، چلسی و برایتون و آرسنال هم باید در ادامه با چلسی، نیوکسل، برایتون، ناتینگهام فارست و ولورهمپتون دیدار کند، که به نظر می رسد سیتزن‌ها کار راحت‌تری در پیش دارند.
این دو از 3 اسفند 1399 تا 26 بهمن 1401
پنج بار با هم رودررو شدند که در هر 5 دیدار، سیتیزن‌ها برنده بازی بوده‌اند.
غیب سالیبا مدافع فرانسوی آرسنال امشب به‌وضوح حس می‌شود و کار را برای آرتتا سخت خواهد کرد.
درحالی که نبرد امشب حکم مرگ و زندگی دارد و سرنوشت قهرمانی را تا حد زیادی مشخص می‌کند، سرمربی هر دو تیم بازی امشب را تعیین کننده نمی‏دانند.
اما به هرحال نمی‌شود از حساسیت این بازی گذشت و شمارش معکوس برای ظهور قهرمان این فصل، از همین حالا شروع شده است.

 

 

پوچتینو پشت در استمفوردبریج!

 به نظر می‌رسد پروسه طولانی انتخاب سرمربی چلسی، رو به پایان است.مدیران چلسی با اخراج گراهام پاتر، اسم و فامیل بازی خود را شروع کردند، از لوئیز انریکه تا  یولیان ناگلزمن اخراجی هم گزینه‌هایشان بود اما الان به نظر می‌رسد که  مائوریسیو پوچتینو سرمربی سابق تاتنهام و پاری‌سن ژرمن، از هر کسی به نیمکت آبی‌های لندن نزدیک‌تر است، مذاکرات چلسی و این مربی 51 ساله آرژانتینی، وارد مراحل نهایی شده است و حالا بخش آخر کار باقی مانده است.در صورت توافقات نهایی، پوچتینو کارش را از ابتدای جولای 2023 در چلسی شروع می‌کند و فرانک لمپارد تا پایان فصل 2023 هدایت چلسی را برعهده خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی