صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و نه - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  یوسف یوسفی، مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به وجود ۲۲۰ تالاب در کشور و اینکه وقوع آتش‌سوزی در تالاب یک امر طبیعی است، تصریح کرد: از سال ۹۶ تا سال گذشته ۱۷۳ مرتبه تالاب‌ها دچار آتش‌سوزی شدند که بیشترین آتش‌سوزی با ۳۹ مورد مربوط به تالاب میانکاله بوده است.
 حسین یزدانمهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری ۳۸ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نطنز برای ۴۸ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.
 مهدی خادم ثامنی، مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شرایط آب و هوایی، میزان بارندگی و شرایط توپوگرافی، مدیریت پسماند در شمال کشور را دشوار کرده و این مشکل شیرآبه‌ها به معضلی خطرناک برای استان‌های شمالی تبدیل شده است. از طرفی مراکز دفن زباله ما نیز مهندسی‌ساز نیست و به صورتی شکل گرفته که تنها زباله را تلنبار کند.
 محمد رحیمی‌خوش، کارشناس گردشگری گفت: برای اینکه بتوانیم خوراک‌ها و نوشیدنی‌های خود را به جهانیان معرفی کنیم باید در ابتدا غذاهای گوناگون شهر و روستای خود را به‌خوبی بشناسیم و از تاریخچه و مواد اولیه آن آگاه باشیم تا بتوانیم گردشگران خارجی را نسبت به غذاهای ایرانی آگاه کنیم.
 حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص وضعیت باغ وحش‌های کشور و برنامه‌های نظارت بر آنها گفت: سامانه جامع محیط زیست راه‌اندازی شده که تمامی باغ وحش‌ها در آن ثبت‌نام کرده‌اند. همکاران ما پس از بازدید باغ وحش‌ها در استان‌ها نتایج بازدید خود را در این سامانه ثبت می‌کنند.
 علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی قم گفت: بازار کهنه قم که پیش از بازسازی به نوعی به محلی متروکه تبدیل شده ‌بود اکنون به مقصدی زیبا برای گردشگران این استان تبدیل شده است.
 حمید جمالی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندرعباس گفت: سال گذشته هشت هزار و ۳۴۰ خانواده در چهار منطقه شهرداری بندرعباس به‌صورت چهره به چهره، با شیوه‌های نوین مدیریت پسماند خانگی و تفکیک زباله آشنا شدند.
 محمدحسین ارسطوزاده، مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان از راه‌اندازی میز خدمت با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌ فرهنگی در استان خبر داد.
جستجو
آرشیو تاریخی