صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و هشت - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

اقدام گل محمدی برای پایان حواشی

تیم فوتبال پرسپولیس توانست با پیروزی مقابل استقلال شانس خود را برای قهرمانی در بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر بیشتر و بیشتر کند. در این بین خبرنگار «ایران» به منظور مصاحبه با بازیکنان پرسپولیس با برخی از آنها تماس گرفت که هیچ کدام از بازیکنان حاضر به گفت‌و‌گو نشدند. پس از پیگیری‌های خبرنگار «ایران» مشخص شد که باشگاه پرسپولیس با صدور متنی مانع از پاسخگویی بازیکنان با رسانه‌ها شده است. در متنی که توسط باشگاه به بازیکنان پرسپولیس ارسال شده، آمده است: «اعضای محترم تیم، طبق تأکید سرمربی لطفاً از انتشار هرگونه پست و استوری نامتعارف  یا مصاحبه و کری‌خوانی جداً خودداری کنید.» یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس به منظور پایان دادن به حاشیه‌ها و تمرکز بازیکنان و کادر فنی روی بازی‌های پیش رو چنین دستوری صادر کرده است که این اقدام او کاملاً حرفه‌ای است.

 

فصل برای یامگا به پایان رسید؟

در جریان بازی پرسپولیس و استقلال، کوین یامگا مدافع فرانسوی آبی پوشان پایتخت دچار مصدومیت شد و در دقیقه 43 جای خود را به صالح حردانی داد. در این شرایط، عنوان شد که فصل برای یامگا به پایان رسیده و او در سه بازی پایانی استقلال در لیگ برتر و همچنین بازی آبی‌پوشان در جام حذفی مقابل پارس جنوبی غایب خواهد بود. گفتنی است، بر اساس معاینات اولیه گفته شد همسترینگ یامگا دچار پارگی نشده، به همین خاطر قرار بود او دیروز تحت معاینات دقیق‌تر و عکسبرداری MRI قرار بگیرد تا درجه کشیدگی همسترینگ او مشخص شود. رفع کشیدگی همسترینگ هم معمولاً حدود سه هفته زمان می‌برد اما کادرپزشکی استقلال امیدوار است مصدومیت این بازیکن جدی نباشد تا بتوانند با مراقبت‌های ویژه او را به مرز آمادگی برسانند. بازیکنان استقلال طبق نظر سرمربی، دیروز به استراحت پرداختند و از امروز تمرینات خود را برای بازی حذفی مقابل پارس جنوبی آغاز می‌کنند.

 

گلزنی دوباره ستاره ایرانی برای فاینورد
انتقاد جهانبخش از مورینیو!

در هفته سی‌ام لیگ اردویژه هلند، فاینورد به مصاف اوترخت رفت و به برتری 3-1 رسید تا با این برد 73 امتیازی شود و در یک قدمی قهرمانی قرار بگیرد. در این بازی، علیرضا جهانبخش از دقیقه 78 وارد ترکیب فاینورد شد و توانست 4 دقیقه بعد، گل سوم تیمش را به زیبایی و با یک شوت خوب از پشت محوطه جریمه به ثمر برساند. اما فاینورد در حالی در این مسابقه به پیروزی رسید که پنجشنبه شب از صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا باز ماند. این تیم که در بازی رفتش در مرحله یک چهارم نهایی برابر رم، 0-1 به پیروزی رسیده بود، در بازی برگشت بازنده شد و جالوروسی پس از اینکه در وقت قانونی 2-1 به برتری رسید تا در مجموع 2-2 شود، در وقت اضافه با دو گلی که الشعراوی و پلگرینی به ثمر رساندند، 1-4 به برتری دست یافت تا در مجموع 4-2 پیروز شود و به مرحله بعد صعود کند. اما خوشحالی شدید بازیکنان رم در پایان این دیدار، از صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا چندان به مذاق حریف خوش نیامد و باعث شد تا جهانبخش از آنها و ژوزه مورینیو انتقاد کند. البته صحبت‌های جهانبخش در واکنش به اقداماتی است که مورینیو در تونل ورزشگاه و در مواجهه با سرمربی فاینورد انجام داد. جهانبخش در این باره گفت:« یکی از بزرگ‌ترین ناامیدی‌های ما در واقع واکنشی بود که پس از بازی دیدیم، خصوصاً واکنش بازیکنان و حرف‌هایی که به مربی ما زدند. من فکر می‌کنم این کار واقعاً بی‌مورد بود. حتی کاری که مورینیو انجام داد هم، از نظر من واکنشی بیش از اندازه به نظر می‌رسید. مربی ما پیش از بازی هیچ حرفی نزده بود که آنها را تحریک و عصبانی کرده باشد.» او ادامه داد: «ما در طول بازی سعی کردیم آرام بمانیم. آنها سعی کردند فشار زیادی به داور بازی وارد کنند. من فکر می‌کنم همه صحنه‌های 50- 50 به سود رم سوت زده شد. این واقعاً دیوانه‌کننده بود اما به عنوان بازیکن کار زیادی از من برنمی‌آمد. ما سعی کردیم فوتبال خوبی ارائه کنیم. متأسفانه بازی را واگذار کردیم.»

 

نوراللهی گل زد، شباب الاهلی نبرد

شباب الاهلی در روز گلزنی بازیکن ایرانی خود برابر الوصل با تساوی 2-2 متوقف شد. شباب الاهلی که با ۵۰ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر امارات قرار دارد، در حالی برابر الوصل قرار گرفت که احمد نوراللهی که از ابتدا در ترکیب این تیم حضور داشت، در دقیقه ۴۸ موفق شد گل اول بازی را وارد دروازه الوصل کند.

جستجو
آرشیو تاریخی