دربی از جایگاه خبرنگاران

حسینی سپر بلای جیمی جامپ

دربی بدون جیمی جامپ که دربی نیست؛ در حین گرم کردن دروازه‌بان‌های استقلال، یکی از هواداران استقلال به داخل چمن پرید و خیلی‌تر و فرز شروع کرد به دویدن سمت حسینی. مأموران پلیس که ابتدا غافلگیر شده بودند، با دیدن این صحنه برای گرفتن او به سرعت وارد زمین شدند. هوادار نوجوان حسینی را درآغوش گرفت اما با واکنش تند و کمی خشن مأموران مواجه شد. همین موضوع باعث شد تا حسینی و دو دروازه‌بان دیگر که مشغول گرم کردن بودند، سپر بلای جیمی جامپ شوند تا او با آرامش به سمت سکوها هدایت شود. حتی تعدادی از مأموران با گروهی از عکاسان رسانه‌ها که درحال ثبت این تصویر بودند، مشاجره کوتاهی پیدا کردند. در نهایت با درخواست حسینی، هوادار نوجوان به سکوها منتقل شد.

 

گلباران پیراهن‌های دو شهید

در بازی دیروز دربی، دو پیراهن تفحص شده پرسپولیس و استقلال در مناطق شلمچه از سوی بازیکنان دو تیم گلباران شد. پیراهن شماره 13 متعلق به محمد مایلی‌کهن و پیراهن شماره 5 متعلق به شاهین بیانی بود که سال‌ها در این دو باشگاه بازی کردند. گفتنی است روی سکوها نیز یک بنر به نام روز شهدای ورزشکار که مصادف با 2 اردیبهشت است، نصب شده بود. 

 

با فوق لیسانس ۱۰۰بار در تونل دویدم

لحظه ورود به تونل ورزشگاه، تعدادی از خبرنگاران با گروه داوری باهم رسیدند و مسئولان حراست هم برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه در اصلی را بسته بودند و داوران و خداداد افشاریان که همراه آنها بود، پست در معطل شدند.کمی بحث بالا گرفت تا سرانجام در برای داوران باز شد. نکته جالب اینجا بود که یکی از مسئولانی که اجازه ورود نمی‌داد با خداداد افشاریان مشاجره کوتاهی داشت. او خطاب به افشاریان جمله جالبی به زبان آورد که جو متشنج و ناراحت را عوض کرد. او با عصبانیت گفت:«من با مدرک فوق لیسانس ۱۰۰بار تا انتهای تونل دویدم و برگشتم!» داوران، خداداد افشاریان و همه افرادی که آنجا بودند باهم زدند زیر خنده؛ مدرک فوق لیسانس چه ربطی دارد به دویدن داخل تونل؟!

 

دربی، دربی که می‌گفتند همین بود؟

هرکسی را در استادیوم می‌دیدی-از هوادار گرفته تا خبرنگار و عکاس- همگی موبایل به دست مشغول فیلمبرداری و لایو اینستاگرامی بودند. حضور کم تعداد تماشاگران از حاشیه‌ها و هیجان همیشگی کاسته بود و رسانه‌ها هم از این موضوع مستثنی نبودند و پیش از بالا آمدن بازیکنان دو تیم یا مشغول گپ و گفت با یکدیگر بودند یا برای صفحه شخصی خود در فضای مجازی ویدئو می‌گرفتند. دربی، دربی که می‌گفتند همین بود؟

 

بازار کساد دستفروش‌ها

با توجه به حضور کم تماشاگران، بازار دستفروشان کساد شده بود. تخمه، چیپس و ساندویچ روی دست آنهایی که اطراف ورزشگاه دستفروشی می‌کنند باد کرده بود. پیش از شروع بازی بسیاری از فروشندگان ساندویچ برای اینکه مواد غذایی روی دست‌شان باد نکند، قیمت را پایین آورده بودند و فریاد می‌زدند:«ساندویچ ۱۰۰هزارتومانی فقط ۲۰هزار تومان!» اما با این تخفیف ویژه بازهم برای آنها مشتری وجود نداشت. آنهایی هم که پرچم، کلاه و شیپور می‌فروختند هم اوضاع بهتری نداشتند و به جز چیزهایی که روی زمین برای فروش پهن کرده بودند، چند گونی باز نشده هم روی دست‌شان باد کرده بود.

 

از بلیت ۱۰۰هزاری تا ۵ میلیون تومانی

در مورد قیمت بلیت روایت‌های مختلفی وجود داشت؛ گروه زیادی بیرون ورزشگاه می‌گفتند از سایت براحتی اقدام به خرید بلیت دربی کرده‌اند. گروهی از آنها بلیت ۱۰۰هزارتومانی برای پشت دروازه داشتند. عده دیگری هم بلیت روبروی جایگاه را ۲۰۰هزارتومان خریداری کرده بودند.اما بازار سیاه هم طبق معمول وجود داشت. از بلیت ۸۰۰ و ۹۰۰ هزار تومانی پشت دروازه تا ۲میلیون برای روبروی جایگاه. هرچی به بازی نزدیک‌تر می‌شدیم، قیمت بلیت‌ها هم بالاتر می‌رفت. حدود نیم ساعت مانده به بازی شاهد فروش بلیت ۵میلیونی برای روبروی جایگاه هم بودیم.

 

اعتراض به تفکیک درهای شرقی و غربی

پلیس برای سامان دادن به ورود تماشاگران تصمیمی متفاوت از سایر بازی‌ها گرفته بود؛ هواداران استقلال فقط از در غربی می‌توانستند وارد ورزشگاه آزادی شوند و در شرقی مجموعه در اختیار پرسپولیسی‌ها بود. این موضوع هواداران را سردرگم کرده بود. آنهایی که با یک ماشین به ورزشگاه آمده بودند و هوادار دو تیم بودند، نمی‌دانستند که در کدام پارکینگ خودرو‌های خود را بگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی