صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • زیست بوم
  • حوادث
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

مبلغ فطریه امسال از سوی 
رهبر انقلاب اعلام شد
 

مطابق فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای میزان زکات فطره به ازای هر نفر یک صاع (تقریباً سه کیلوگرم) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این‌ها به مستحق است. به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی درباره فطریه سال ۱۴۰۲، پاسخ دادند که مکلف باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این‌ها را هم بدهد کافی است.
ضمناً مبلغ زکات فطره امسال (۱۴۰۲) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت هزار تومان» اعلام شده است.

 

مخبر در سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان اعلام کرد
خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه می‌شوند

سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت سیزدهم به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مقرر شد خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رءیس جمهور، محمد مخبر در این جلسه تسریع در اجرای مصوبات مربوط به حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را مورد تأکید قرار داد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد ظرف یک ماه نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این مصوبات اقدام کنند. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از حقوق معلولین، اظهار داشت: در این دولت اهتمامی جدی نسبت به این موضوع صورت گرفته و با پیگیری جلسات، شاهد افزایش اعتبارات مرتبط با حقوق معلولان هستیم.
مخبر معیشت و اشتغال، مسکن و درمان را سه مسأله اصلی افراد دارای معلولیت برشمرد و افزود: دولت با جدیت در تلاش است تا با استفاده حداکثری از بودجه‌های سالانه، بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و نهادهای غیردولتی، دغدغه معلولان را تا حد امکان در این بخش‌ها کاهش دهد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: وزارت کشور باید این موضوع را از طریق شهرداری‌ها با جدیت پیگیری و به سرعت مشکل حمل و نقل و ایاب و ذهاب این دانش آموزان را مرتفع کند. مخبر معاون خود را نیز مکلف کرد عدم اجرای برخی مصوبات گذشته را به صورت مجدانه از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کرده و صورتجلسه و برنامه زمانبندی شده با این دستگاه‌ها را به امضا برساند تا در اسرع وقت این مصوبات اجرایی شوند.
در ادامه این نشست مقرر شد دولت با کمک خیرین، نهادهای غیردولتی و خود معلولین، نسبت به تأمین مسکن خانواده‌های دارای ۳ فرد معلول به بالا اقدام کند و ظرف مدت ۲ سال این خانواده‌ها صاحب مسکن شوند.

 

دیدار جمعی از فرماندهان سپاه 
با فرمانده کل ارتش

به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ارتش، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه با حضور در ستاد فرماندهی ارتش، با امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش دیدار و گفت وگو کردند. به گزارش مهر، سرلشکر سلامی در این دیدار گفت: امروز ارتش ما به ارتشی نوین و مجهز تبدیل شده و پیکره انسانی ارتش نیز از لحاظ معنوی و حرفه‌ای رشد بسیار خوبی داشته که نمونه این پیشرفت و بالندگی در رژه ۲۹ فروردین امسال به نمایش گذاشته شد.
وی ارتش و سپاه را دو رکن عظیم قدرت دفاعی کشور توصیف و تأکید کرد: پیوستگی و درهم‌تنیدگی اعتقادی و همسان بودن باورها و اهداف، تعاملات بسیار صمیمانه و اخوت‌های ناگسستنی ارتش و سپاه، پیام‌آور یک انسجام و یک استحکام در قدرت نظامی کشور تحت فرمان و فرماندهی رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی است که راه را برای غلبه بر دشمنان هموار خواهد کرد. فرمانده کل ارتش نیز گفت: امروز همدلی بی‌نظیر بین ارتش و سپاه در شرایطی که دشمن با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بیشترین فشار و عملیات روانی را وارد کرده، چشم دشمنان را کور و امیدشان را به یأس تبدیل کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی