صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • زیست بوم
  • حوادث
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

مالیات 20 تا 60 درصدی برای نقل و انتقال های کمتر از یکسال

اعضای کابینه دولت به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند

چهارشنبه 30 فروردین حیاط ساختمان نهاد ریاست جمهوری، پاستور، تهران

روز گذشته در پایان جلسه هیأت وزیران، اعضای دولت با حضور در میان خبرنگاران، آخرین تحولات حوزه‌های کاری خود را برای مردم تشریح کردند. این حوزه‌ها از مسأله مقررات و بخشنامه‌ها تا سهام عدالت و شبکه ملی اطلاعات را دربرمی‌گیرد. در ادامه، گزارشی از حاشیه جلسه روز گذشته هیأت دولت را می‌خوانید.
 محرابیان: پرشدن 64 درصدی ظرفیت سدها
وزیر نیرو از برنامه این وزارتخانه برای مدیریت مصرف انرژی در تابستان خبرداد و درباره وضعیت سدهای کشور هم گفت: پرشدگی سدها مختلف است، اکنون میزان پرشدگی سدها ۶۴ درصد است، اما در برخی نقاط کشور وضعیت خوب است و برخی سدها در مرحله سرریز قرار دارند. علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه در متوسط کشوری، ۱۲ درصد با شرایط مطلوب فاصله داریم، اضافه کرد: اما نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم. در برخی استان‌ها بویژه خوزستان، مازندران و سیستان و خراسان رضوی شاهد خشکسالی هستیم و امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد بارش‌هایی باشیم تا این کمبودها جبران شود.

حسینی: رئیس‌جمهور ملاحظات حزبی و باندی ندارد
معاون امور مجلس رئیس جمهور، تغییرات در کابینه دولت سیزدهم را در راستای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم دانست و گفت: رئیس‌جمهور به‌عنوان مسئول عالی قوه مجریه، در انتخاب همکاران ملاحظات شخصی، حزبی و باندی ندارد، درحالی که در گذشته رؤسای جمهوری داشتیم که به هر قیمتی از وزرا و اعضای دولت با وجود ایرادات و اشکالاتی که وجود داشت، حمایت می‌کردند. سیدمحمد حسینی، تغییرات در کابینه دولت سیزدهم را در راستای ارائه خدمت‌رسانی بهتر به مردم دانست و گفت: رئیس‌جمهور نظرات مختلف را می‌شنوند و براساس ارزیابی‌هایی که از عملکرد دستگاه‌ها دارند، هرجا لازم باشد تغییر می‌دهند؛ شاید کمتر دولتی داشته باشیم که پنج عضو اصلی خود را جابه‌جا کند و این نشان‌دهنده این است که به‌خاطر مصالح ملی و ارائه خدمات بیشتر به مردم این اقدام را انجام می‌دهند.
 
خاندوزی: واگذاری سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال سهام عدالت به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی واگذار می‌شود. سیداحسان خاندوزی با اشاره به گلایه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور مبنی بر غافلگیرشدن از بخشنامه‌ها، اظهارکرد: برای حل این مسأله، هیأت وزیران مصوب کرد که همه مقررات حوزه کسب و کار کشور باید یک هفته قبل از ابلاغ رسمی، به فعالان اقتصادی اعلام شود تا نظر تشکل‌های تولیدکننده و فعالان اقتصادی قابل اخذ باشد و پس از آن ابلاغ شود. همچنین مصوب شد مقررات کسب وکار اگر در درگاه ملی که از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد، ثبت نشود، الزام‌آور نخواهد بود. بنابراین بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که در کشوی مدیران دستگاه‌ها باقی می‌ماند و با آن اعمال سلیقه می‌کردند، درحوزه تولید کشور از اردیبهشت ماه خاتمه خواهد یافت.
 
بهادری: مصوبه دولت برای کنترل بازار مسکن
سخنگوی دولت با بیان اینکه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل افزایش قیمت‌های خرید، فروش و اجاره منازل مسکونی در دولت تصویب شد، اظهارکرد: بخشی از این بسته نیز نیازمند قانونگذاری است که یکی از محورهای مهم آن به تصویب هیأت وزیران رسید. براساس این مصوبه لایحه‌ای به منظور اخذ مالیات از انجام معاملات مکرر نسبت به واحدهای مسکونی با اراضی با کاربری مسکونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. علی بهادری جهرمی اظهارکرد: در این لایحه از سقف مالیات‌های ۶۰ درصدی تا کف مالیات‌های ۲۰ درصدی برای نقل و انتقال‌های کمتر از ۱ سال تا سقف ۵ سال معین شده است که جزئیات آن بعد از ارسال برای مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود.
 
زارع‌پور: پیشرفت 60درصدی شبکه ملی اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبکه ملی اطلاعات را از تکالیف جدی این وزارت دانست و گفت: میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از آغاز دولت سیزدهم از ۲۳ درصد به ۶۰ درصد رسیده است و برنامه ما این است آن را به ۷۵ درصد برسانیم. عیسی زارع‌پور افزود: شبکه ملی اطلاعات یکی از تکالیف جدی وزارت ارتباطات است که طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی برعهده این وزارتخانه قرار گرفته است.
 
فاطمی‌ امین: لایحه دولت برای واردات خودروهای کارکرده
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما بحث واردات را با هماهنگی بانک مرکزی تا حدی ادامه خواهیم داد که شکاف عرضه و تقاضا از بین برود، اعلام کرد: در دولت، لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده مصوب شد. سیدرضا فاطمی امین گفت: این موضوع در نخستین جلسه مجلس طرح می‌شود و امیدوارم به سرعت مصوب و اجرا شود. وی درباره قیمت خودروهای تحویلی در سال۱۴۰۳، اظهار کرد: طبیعتاً تحویل خودرو با قیمت روز است؛ اما کسانی که خودروی خود را تغییر دهند، امسال تحویل می‌گیرند. برای بعضی خودروها تقاضا بیش از حد ظرفیت تولید است. هفته آینده سامانه باز می‌شود و کسانی که خودروی آنها تحویل۱۴۰۳ است می‌توانند خودروی خود را تغییر دهند.
 
اسلامی: تداوم مذاکرات هیأت‌های فنی و کارشناسی ایران و آژانس
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره روند مذاکرات فنی میان ایران و آژانس پس از سفر مدیرکل اظهارکرد: هر روز هیأت‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و بموقع نتایج کار را گزارش می‌دهیم. وی گفت که در حال حاضر ۶۷ رادیو دارو در ۲۱۰ مرکز پزشکی و بیمارستان در سراسر کشور توزیع می‌شود ‌و امسال دو نوع رادیوداروی جدید را از فاز بالینی عبور می‌دهیم با توجه به اینکه رادیوداروها در داخل کشور تولید می‌شود.
 
ضرغامی: رشد ۱۵ درصدی سفرها در نوروز امسال
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از رشد 15 درصدی سفرهای نوروزی مردم، از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین خبرداد. سید عزت‌الله ضرغامی افزود: سال گذشته در مجموع ۵۰ میلیون 
شب-اقامت ثبت شد که امسال این شاخص به ۵۷.۱ درصد رسید که شامل اقامت‌های رسمی و همچنین اقامت‌های غیررسمی و اضطراری است. وی اظهارکرد: همچنین نوروز امسال رکورد ۶ میلیون بازدید از مراکز فرهنگی در تعطیلات نوروزی را داشتیم و حدود ۳۱ میلیارد تومان درآمد حاصله از بازدید از مراکز فرهنگی کسب شد. ضرغامی درباره جذب گردشگران روسی و چینی نیز گفت: برگزاری تور آشناسازی برای جذب گردشگران از چین و روسیه را در اولویت قرار داده‌ایم.

جستجو
آرشیو تاریخی