صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • زیست بوم
  • حوادث
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیأت دولت تأکید کرد

اجرای طرح‌های وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از مستأجران

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به نزدیکی فصل جابه‌جایی‌ها، بر تسریع در اجرای طرح‌های وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از مستأجران تأکید کرد و مهار تورم در بازار مسکن را از اولویت‌ها برشمرد.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده درباره تولیدکنندگان زعفران و برنج‌کاران، به وزارت جهادکشاورزی مأموریت داد با بررسی فوری موضوع، تدابیر لازم را برای بازاریابی و تسهیل فروش محصولات تولیدکنندگان زعفران و برنج اتخاذ کند.مکلف کردن مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولتی به تحول در سازمان متبوع خود، به منظور تأمین هر چه بیشتر منافع مردم و پیشرفت کشور و همچنین ارائه برنامه کاری مجموعه‌های دولتی برای تحقق فرامین رهبری بویژه تحقق شعار سال از تأکیدات رئیس جمهور در این جلسه بود.

 بیانیه گام دوم، نقشه راه دولت
آیت‌الله رئیسی عصر سه‌شنبه نیز در دیدار صمیمانه جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و نخبگان جوان حوزه‌های علمیه که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، نقشه راه دولت مردمی دانست.
رئیس جمهور، توسعه و پیشرفت در پرتو عدالت اجتماعی را رویکرد مورد توجه دولت سیزدهم دانست و افزود: برخی می‌گویند امکانات و اقتضائات کشور به حدی نیست که بتوان همه مشکلات را حل کرد یا توان آن وجود ندارد، اما معتقدیم با اراده پولادینی که در ملت ایران، بویژه جوانان عزیز ما وجود دارد، هیچ مشکل لاینحلی در کشور نیست و راه‌حل همه مشکلات هم در درون کشور وجود دارد و این آرمانی دست‌یافتنی است.
وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور و همچنین رشد صنایع و سرمایه‌گذاری در ماه‌های گذشته اظهارکرد: اگر چه نرخ بیکاری در کشور 8/2 درصد است، اما در همین شرایط با توجه به احیای بیش از ۳ هزار واحد تولیدی در کشور، نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به حدود ۵ درصد رسیده است.
رئیس جمهور افزود: دولت در زمینه حل مسأله هسته‌ای نیز هرگز میز مذاکره را ترک نکرده بلکه همزمان با تلاش برای رفع عزتمندانه تحریم‌ها در میز مذاکره، خنثی‌سازی تحریم‌ها را هم توأمان پیگیری کرده است.
وی با اشاره به طراحی و توطئه دشمن برای نا امید کردن مردم و همراهی برخی عناصر داخلی، امیدبخشی را از وظایف مشترک دولت و حوزه‌های علمیه دانست و گفت: دولت خود را موظف می‌داند با ارائه بهترین و بیشترین کار اجرایی امید را در دل مردم ایجاد کند و هم‌زمان از حوزه‌های علمیه نیز انتظار دارد در عرصه جهاد تبیین با القای نا امیدی از سوی دشمن مقابله کنند.
 
شهدای روحانی اهل سنت، نماد بیزاری از تجزیه‌طلبان
آیت‌الله رئیسی در پیامی به یادواره شهدای روحانی رمضان کردستان، با اشاره به اینکه در صدر قائمه شهیدان استان کردستان می‌توان از شهدای روحانیت آن دیار و به صورت مشخص ۱۱ روحانی شهید اهل سنت که در ماه مبارک رمضان به دست شقی‌ترین عناصر وابسته به استکبار به شهادت رسیده‌اند، اشاره و تصریح کرد: خاک پاک کردستان و مدارس دینی و مساجد آباد آن دیار که قرن‌ها از دوران «ابن صلاح شهرزوری» تا «مصنف چوری» و شهید شیخ‌‌الاسلام و ۵۱ شهید ماموستای شافعی مذهب کردستان، محل ظهور مفاخر علمی و فرهنگی امت اسلامی بوده، اکنون نیز با صلابت تمام و با حمایت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این راه مقدس را با افتخار ادامه خواهد داد.
 رئیس جمهور در پیام خود تأکید کرد: گرچه شهادت این بزرگان برای ایران و کردستان ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است اما شهادت مظلومانه آنان مایه رسوایی ایادی پیدا و پنهان این رویداد و موجب بیزاری بیش از پیش مردم کردستان از افکار و اعمال گروهک‌های تجزیه‌طلب و جریانات التقاطی شد.

گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور و سلطان عمان
رئیس جمهور روز گذشته با سلطان عمان، درباره مسائل اخیر منطقه گفت‌وگو کرد. 
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر دیروز چهارشنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی با «هیثم بن‌ طارق آل سعید» سلطان عمان ضمن تبریک پیشاپیش عیدسعید فطر به دولت و ملت عمان، به جایگاه ویژه روابط با کشور عمان در سیاست خارجی ایران اشاره و اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور را مرور کردند.
رئیس جمهور در ادامه ضمن محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه این رژیم علیه روزه‌داران بی‌دفاع فلسطینی گفت: بدون تردید همکاری، همراهی و همفکری همه کشورهای اسلامی، در بازدارندگی از تجاوزگری صهیونیست‌ها و احقاق حقوق قانونی ملت فلسطین مؤثر خواهد بود.
«هیثم بن‌طارق آل سعید» سلطان عمان نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن ابراز رضایت از سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران و تأکید بر اجرای توافقات بین دو کشور، اقدامات رژیم صهیونیستی در هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت: ما همواره بر موضع خود در قبال مسأله فلسطین تا تحقق حق قانونی فلسطینیان تأکید داریم.

جستجو
آرشیو تاریخی