صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

خرید تضمینی گندم 
به ۱۰۰ هزارتن رسید
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است. 
سید سعید راد گفت: اکنون ۶ استان خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و فارس، وارد عملیات خرید شده‌اند. به گفته وی، برآورد در مورد استان خوزستان به عنوان بزرگ‌ترین استان تولیدکننده گندم کشور حاکی از خرید تضمینی یک و نیم میلیون تن گندم است. 
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه سال گذشته، ۷ و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد، گفت: امیدواریم بتوانیم خرید قابل قبولی از کشاورزان داشته باشیم تا میزان ذخایر استراتژیک کشور از محل منابع داخلی تکمیل شده و از لحاظ تأمین امنیت غذایی آسوده خاطر باشیم. 
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم در کشور از هفتم فروردین آغاز شده است و فرایند خرید تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است.
 

 

خودکفایی 75 درصدی  در تولید جوجه یک روزه اجداد
ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزایش تولید گوشت را یکی از برنامه های سال جاری این سازمان بیان کرد و گفت: درحال حاضر این سازمان بین 15 تا 20 هزار تن گوشت تولید می کند که هدفگذاری امسال ما برای ماه‌های آتی تولید 120 هزار تن گوشت کشور است. این افزایش تولید در جهت سیاست مهار تورم و با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد گرفت. وی افزود: این سازمان نیاز مبرم به حضور دانشگاه ها برای افزایش بهره وری دارد که تاکنون قراردادهای متعددی با دانشگاه های مختلف منعقد کرده است. برای نمونه، با همکاری دانشگاه تهران و احداث چند فارم آزمایشگاهی جوجه توانستیم ضریب تبدیل یک و هشت دهم را به یک و نیم افزایش دهیم و ضریب تلفات 5 درصد جوجه ها را به دو و نیم درصد کاهش دهیم. از این گذر، سود 150 میلیارد تومانی شرکت مرغ زربال به 600 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته تولید 75 درصد جوجه یک روزه مرغ اجداد کشور را در راستای شعار سال قبل به نتیجه رساندیم.
 

 

لزوم راه اندازی مزارع نوآور در حوزه شیلات با توان داخلی
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: راه اندازی مزارع نوآور در حوزه شیلات با بهره گیری از توان تولیدکنندگان پیشرو و نوآور باید در دستور کار قرار گیرد. به گزارش بازار، سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر در جلسه امضای آیین‌نامه داخلی شورای راهبردی تحقیقات شیلات، گفت: تاکنون از امکانات مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بهینه استفاده نشده است و لازم است تجدیدنظری در این حوزه صورت گیرد و با مدیریت درست از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده گردد. خیام‌نکویی افزود: راه اندازی مزارع نوآور در حوزه شیلات با بهره گیری از توان تولیدکنندگان پیشرو و نوآور در دستور کار قرار گیرد. 

جستجو
آرشیو تاریخی