صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

تحریم یک فرد در انگلیس به ظن همکاری با حزب الله

 وزارت دارایی انگلیس فردی به نام ناظم احمد را تحریم و اعلام کرد وی مظنون به همکاری و حمایت مالی از حزب‌الله لبنان است. این برای نخستین بار است که انگلیس یک فرد مظنون به همکاری با یک سازمان را که در فهرست تروریستی این کشور قرار دارد، تحریم می‌کند. طبق بیانیه وزارت دفاع انگلیس تمام دارایی‌ها و منابع اقتصادی متعلق به احمد در انگلیس مسدود شده است.

 

امریکا به جای اف 16 به ترکیه نرم‌افزار می‌دهد

دولت بایدن، در حالی که هنوز منتظر تأیید کنگره برای فروش جنگنده‌های اف-۱۶ جدید به ترکیه است، از برنامه خود برای فروش نرم‌افزارهای ارتقا یافته این جنگنده‌ها به آنکارا با هدف به روزرسانی تجهیزات الکترونیکی ناوگان فعلی ترکیه، خبر داد. به گزارش رویترز، این طرح در صورت تصویب، نخستین فروش نظامی بزرگ امریکا به ترکیه خواهد بود.

 

نخست‌وزیر ارمنستان خواهان مکانیزم جهانی صلح شد

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان با بیان اینکه باکو و ایروان باید تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند، بر ضرورت شکل‌گیری مکانیزم‌های بین‌المللی تضمین‌کننده یک معاهده صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تأکید کرد. به گزارش تاس، وی تأکید کرد: پیمان صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تنها در صورتی امکان‌پذیر است که دو کشور تمامیت ارضی یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

جستجو
آرشیو تاریخی