صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

نشت مواد سمی در انفجارهای سریالی امریکا

سریال انفجارها و آتش‌سوزی‌های مهیب در کارخانه‌های ساخت مواد شیمیایی سمی و همچنین از ریل خارج شدن و آتش گرفتن واگن‌های حمل این گونه مواد در ایالات متحده، موجی از نگرانی و بحران فزاینده تأثیرات این آلاینده‌های سمی بر محیط‌ زیست و ساکنان مناطق مختلف امریکا را برانگیخته است.
به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز،  از انفجار مهیب کارخانه مواد شیمیایی در جورجیا تا نشت مواد شیمیایی در فلادلفیا، خروج قطار حامل مواد شیمیایی در شهر فلسطین شرقی واقع در ایالت اوهایو و انفجار کارخانه پلاستیک‌سازی در ریچموند ایالت ایندیانا، همگی هراس و نگرانی‌هایی در مورد این وقایع خطرآفرین زیست‌محیطی را موجب شده است. این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست امریکا موسوم به EPA در این مناطق مواد شیمیایی سمی همچون هیدروژن سیانید، گاز کلر، مایع بنزن و منوکسید کربن یافته است. در ریچموند نیز در پی انفجار کارخانه مواد شیمیایی، ساکنانی که در اطراف آن زندگی می‌کنند، دچار سردردهای شدید شده‌اند. گروهی که این وقایع زیست محیطی را در امریکا دنبال می‌کنند، تأکید دارند که وقوع حوادثی نظیر آتش گرفتن، انفجار و انتشار مواد سمی در امریکا یک روز در میان در حال رخ دادن است.
به همین دلیل کنشگران محیط ‌زیست امریکا خواستار اعمال دقیق و شدید دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط‌ زیست امریکا موسوم به EPA برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در ایالات متحده شده‌اند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی