صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۵

ابهام در توافق آتش بس سودان

در ادامه تحولات سودان، روز گذشته با وجود اینکه محمد حمدان دقلو، ملقب به «حمیدتی» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از توافق بر سر آتش بس یک روزه میان طرف‌های درگیری خبر داد، ارتش سودان، این ادعا را تعجب برانگیز خواند و از بمباران مناطق مسکونی به دست ارتشی‌ها خبر داد.
به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، ارتش سودان در واکنش به اعلام موافقت «حمیدتی» برای برقراری یک آتش بس ۲۴ ساعته در سودان اعلام کرد: «درحالی که دشمن (نیروهای پشتیبانی سریع) یک یگان را در منطقه «مروی» به منظور فراهم کردن امنیت برای فرود آمدن هواپیمای حامل کمک‌های نظامی از طرف‌های منطقه‌ای، مستقر کرده است، صحبت کردن آنها از یک آتش بس جای تعجب دارد.» 
در همین حال دیروز منابع خبری از تداوم درگیری‌های شدید با سلاح سنگین و جنگنده در نزدیکی فرماندهی ارتش و کاخ ریاست جمهوری در پایتخت این کشور خبر دادند. نیروهای پشتیبانی سریع با حمله به نیروهای ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» نیز اعلام کردند: «جامعه بین‌المللی باید بمباران مراکز پزشکی وابسته به ما توسط ارتش را محکوم کند.» در مقابل، وزارت خارجه سودان هم خواهان اقدام مشابهی در قبال حملات نیروهای پشتیبانی سریع در شهرها و مناطق مسکونی شد. به گفته نماینده سازمان ملل متحد در سودان تا پایان روز دوشنبه دراین درگیری‌ها ۱۸۰ نفر کشته و ۱۸۰۰ نفر زخمی شده‌اند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی