صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

واکنش استقلال به ادعای تبانی

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال ، درباره صحبت‌هایی که در مورد نتیجه دیدار استقلال و هوادار تهران در هفته بیست‌وششم لیگ برتر مطرح شده است، به تسنیم گفت:« کسانی که اتهام تبانی را به جهت ایجاد حواشی برای باشگاه استقلال قبل از دربی مطرح کرده‌اند، آماده حضور در دادسرا باشند و بدانند از حق استقلال نمی‌گذریم. از کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون فوتبال تعجب می‌کنیم که چرا به این مسائل ورود نمی‌کنند. انتظار داریم این کمیته‌ها به عنوان رکن قضایی وارد شوند تا فضای فوتبال را به سمت دیگری نبرند. اینکه برخی‌ از پیروزی‌های استقلال ناراحت هستند، طبیعی است ولی اینکه بخواهند فضای دربی را تحت‌الشعاع قرار دهند، قابل گذشت نیست. در خصوص ساپینتو سریع‌السیر رأی سنگین صادر می‌شود اما درباره پرونده‌های مشابه با وجود گذشت ماه‌ها هیچ خبری نیست.»


توضیح پرسپولیس درباره ارسال اظهارنامه برای دریافت مجوز حرفه‌ای
یکی از موضوعات مهم در روزهای اخیر تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال است. موضوعی که 2 شب پیش توسط وزارت ورزش و جوانان مطرح شد اما دیروز برخی از رسانه‌های داخلی ادعا کردند که اظهارنامه تغییر مالکیت باشگاه‌ها باید از سه ماه قبل اجرایی می‌شد. امیرعلی حسینی، مسئول کمیته اخذ مجوز باشگاه پرسپولیس درباره این موضوع اظهار کرد: «این مطلب درست نیست. در وهله اول باید بگویم اظهارنامه مذکور جدا و متفاوت از مدرک مربوط به مالکیت و تصدی‌گری باشگاه است که با دریافت آن از وزارت ورزش، قرار است بارگذاری شود. اظهارنامه مذکور که به نوعی تعهدی از سوی باشگاه‌ها است در زمان قانونی در قالب یک فرم از سوی فدراسیون برای ما ارسال شد. ما در باشگاه پرسپولیس هم آن فرم را در زمان قانونی تکمیل و بارگذاری کردیم. امروز هم که این مسائل مطرح شد برای اطمینان، از کمیته صدور مجوز استعلام گرفتیم تا اگر نقص و مشکلی وجود دارد برطرف کنیم که گفتند مشکلی وجود ندارد و نیاز به اقدامی در این مورد نیست.»


 
کاشانی برای انتخاب سرمربی دست به کار شد
رونمایی از گزینه اصلی
نیمکت سرمربیگری تیم امید
پس از قطعی شدن انتخاب حبیب کاشانی به عنوان مدیر جدید تیم ملی فوتبال امید انتخاب سرمربی این تیم وارد مراحل‌ جدی‌تری شده است.
به گزارش فارس، ظاهراً کاشانی که در جلسه شنبه مسئولان فدراسیون فوتبال و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان با مسئولان کمیته ملی المپیک، حضورش در تیم امید قطعی شد، طبق تعامل با فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک مشغول مذاکره با گزینه‌های مدنظرش برای سرمربیگری است. در حالی که گفته می‌شد مجتبی حسینی گزینه قطعی هدایت تیم امید است اما به نظر می‌رسد او که خودش اعلام کرده وارد مذاکره رسمی با  فدراسیون نشده گزینه برخی مدیران فدراسیون است تا کاشانی. در این شرایط، خبر رسیده یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های کاشانی برای این سمت، محمد ربیعی سرمربی فعلی مس رفسنجان است که پیش از این اعلام کرده بود با وجود دریافت این پیشنهاد در حال حاضر نمی‌تواند به تیم امید کمک کند. با وجود این مدیر تیم امید قصد دارد به زودی جلسه‌‌ای را با ربیعی برگزار کرده و رضایت این مربی را جلب کند. البته شنیده می‌شود بجز ربیعی، دو گزینه دیگر هم مدنظر کاشانی قرار گرفته‌اند که با توجه به شرایط و سوابق این مربیان بعید به نظر می‌رسد آنها در حال حاضر علاقه‌ای به کار در این عرصه داشته باشند. یکی از این مربیان پیش از این جزو چهره‌های اصلی سرمربیگری تیم بزرگسالان بود و دیگری در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر داشته است. قرار است کاشانی به زودی گزارشی از عملکرد خود را در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک ارائه بدهد.
 

 

زمان حضور تیم ملی در تورنمنت کافا
عکس نوشت

طبق اعلام منصور قنبرزاده قرار است هفته آینده جلسه مسئولان سازمان لیگ با امیر قلعه‌نویی و دپارتمان تیم‌های ملی درمورد برنامه مسابقات برگزار شود. نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرار است در این جلسه برنامه مسابقات دست کم تا پایان نیم فصل اول لیگ آینده با توجه به برنامه‌های تیم ملی و فیفادی‌ها تدوین شود. تیم ملی فوتبال کشورمان به منظور شرکت در مسابقات کافا، خرداد ماه در این تورنمنت حضور خواهد داشت. زمان این مسابقات از 22 تا 30 خرداد خواهد بود اما اخبار تکمیلی و کشور میزبان متعاقباً اعلام خواهد شد. گفتنی است مهدی تاج در حاشیه برگزاری اولین بازی دوستانه تیم ملی فوتسال مقابل ازبکستان اعلام کرد، قرقیزستان میزبان تورنمنت کافا 2023 خواهد بود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی