صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سلب مالکیت پرسپولیس و استقلال از وزارت ورزش و جوانان

مشکل مالکیتی سرخابی‌ها حل شد

در فاصله 2 روز تا پایان مهلت بارگذاری مدارک تیم‌های آسیایی برای دریافت مجوز حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان در آخرین ساعات دوشنبه شب ادعا کرد که مشکل مالکیتی پرسپولیس و استقلال که یکی از ایرادات اصلی این 2 تیم در مسیر حرفه‌ای‌سازی بوده، حل شده است. محسن معتمدکیا، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با اعلام این خبر اظهار داشت: «در پی برگزاری جلسه هیأت واگذاری شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس، با راهکاری که توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی اندیشیده شد، موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به نحوی تا برگزاری جلسه مزایده برای واگذاری سهام مدیریتی حل شد.» او همچنین ادعا کرد که پرسپولیس و استقلال می‌توانند مدارک خود را در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا آپلود کنند. معتمدکیا در حالی این موضوع را اعلام کرد که تاکنون جزئیات بیشتری از این موضوع اعلام نشده و مشخص نیست که هیأت واگذاری به چه نحوی این موضوع را حل کرده اما به نظر می‌رسد سلب مالکیت از وزارت ورزش و جوانان انجام شده است.

واگذاری به بخش خصوصی
در این بین احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مجلس با هیأت واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی، گفت: «با تصمیم هیأت واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی، بنا شد مابقی سهام باشگاه‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود. براساس این تصمیم بنا شد تا 51 درصد سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، ظرف 10 روز آینده از طریق فرابورس به بخش خصوصی واگذار شود.» او اظهار کرد: «ارزش 51 درصد سهام باشگاه استقلال برای واگذاری، 1 هزار و 743 میلیارد تومان و ارزش 51 درصد سهام باشگاه پرسپولیس، 
2 هزارو 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.»

یک بارگذاری تا حضور سرخ ها در آسیا
در شرایطی که استقلالی‌ها به دلیل عدم پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی به احتمال فراوان از آسیا کنار گذاشته می‌شوند، پرسپولیس در تلاش است تا بتواند پس از حذف و غیبت در یک دوره از این بازی‌ها، بتواند به این مسابقات راه پیدا کند. مسئولان پرسپولیس از اسفندماه سال قبل با تهیه و تکمیل مدارک اداری، حقوقی، پرسنلی و ورزشی اقدام به بارگذاری مدارک کردند اما با این حال نگرانی‌هایی وجود داشت. مشکل اصلی که سرخپوشان را برای حضور در آسیا تهدید می‌کرد، بحث مالکیت این باشگاه بود. بدین ترتیب مسئولان پرسپولیس منتظر هستند تا با دریافت مدارک مربوط به این مشکل و بارگذاری آن طی ساعت‌های پیش رو خیالشان را بابت حضور در آسیا آسوده کنند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی