صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

قبض آب و برق افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کاملاً رایگان است

وزیر نیرو گفت: قبض آب و برق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف رایگان خواهد شد.
علی‌اکبر محرابیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه جنوب تهران، افزود: سال گذشته این موضوع منوط به رعایت الگوی کم‌مصرفی مشمول رایگان شدن بودند.  وی ادامه داد: اما امسال در صورت رعایت الگو توسط این افراد، قبض آب و برق آنها کاملاً رایگان خواهد شد.
 وزیر نیرو ادامه داد: قانون ۱۴۰۲ درباره تعرفه آب و برق حکمی دارد که بر مبنای آن باید آیین‌نامه‌ای به دولت ارسال می‌شد و آیین‌نامه آب و برق تقدیم دولت شده است.
 محرابیان با بیان اینکه آیین‌نامه آب هفته گذشته در دولت مصوب شد، افزود: آیین‌نامه تقریباً همان آیین‌نامه سال ۱۴۰۱ است، منتها با یک تفاوت اساسی و آن اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در صورت رعایت الگو هزینه‌های آب و برق‌شان به صورت کاملاً رایگان محاسبه خواهد شد. این موضوع در سال گذشته در صورت رعایت الگوی کم‌مصرف بود که معادل ۵۰ درصد الگوی شرایط عادی است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق آیین‌نامه مکلف هستیم مصارف بالای الگو را به صورت غیریارانه‌ای و پلکانی محاسبه کنیم و این امر در آیین‌نامه امسال هم پیش‌بینی شده است که درباره جزئیات آن به‌زودی صحبت خواهیم کرد.
 وزیر نیرو درباره مذاکرات اخیر وزیر امور خارجه با دولت افغانستان درخصوص دریافت حقابه هیرمند نیز تأکید کرد: همان‌گونه که وزیر امور خارجه گفتند ما به هیچ وجه از حق مسلم خود در معاهده سال ۱۳۵۱ با کشور افغانستان کوتاه نخواهیم آمد، حقابه هیرمند حق قانونی ما است و در این رابطه پیگیر هستیم. طرف افغان در دو سال اخیر بارها اعلام کرده است که این حق را به رسمیت می‌شناسد، ما از آنها می‌خواهیم که در عمل نیز این را اثبات کنند.
 محرابیان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا برای عبور از دوره اوج بار مصرف برق سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: برای تابستان سال ۱۴۰۲ از مهرماه سال گذشته برنامه‌ریزی شده و ۱۴۰ اقدام را پیش‌بینی و طراحی کردیم که امیدواریم با این اقدامات بتوانیم با کمترین مشکل از دوره اوج بار مصرف عبور کنیم.
 وی ادامه داد: به‌زودی جزئیات و اجزای برنامه و اقداماتی که باید دولت و بخش‌های مختلف انجام دهند و مشارکت مردم در این رابطه را اعلام خواهم کرد.
 
جستجو
آرشیو تاریخی