صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

  وحید نواداد، معاون میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تخریبی در محوطه باستانی «ربع رشیدی» رخ نداده است، در پاسخ به منتقدان و معترضان نسبت به وضعیت این اثر تاریخی گفت: منظره‌ای که از این محوطه ۱۳ هکتاری مشاهده می‌شود، خاک، تَل و تپه است، اما مردم باید به یاد داشته باشند این تَل مشتی از خاک و توده سنگ نیست، بلکه در بطن و دل آنها آثار مادی و میراث غنی هنر و معماری «ربع رشیدی» نهفته است.

 علیرضا احمدی، مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: استان کردستان در ۶ ماهه نخست امسال با هفت یادمان فعال دفاع مقدس در شهرستان‌های سنندج، سروآباد، بانه و مریوان آماده میزبانی از کاروان‌های راهیان نور خواهد بود.
 
 مصطفی بیگدلی، معاون دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تأکید بر اینکه هرگونه بهره‌برداری انبوه بدون مجوز، قاچاق تلقی می‌شود و پیگرد قانونی دارد، اظهار کرد: برداشت و بهره‌برداری گیاهان دارویی همراه با آموزش برای بازاریابی و افزایش فروش به کاهش میزان حضور دام‌ها در مراتع کمک می‌کند.

 احسان زهره‌وندی، سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از آغاز عملیات مرمت بنای تاریخی رباط فیض آباد مه ولات در آستانه روز محوطه‌های تاریخی خبر داد.

 ۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرحی ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.

 کتاب «تأثیر فرهنگ آشوری بر مانناها» بر پایه نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی اسماعیل یغمایی در محوطه قلایچی در بوکان پس از گذشت ۴۰ سال از سوی انتشارات دادکین منتشر شد. ماجرای کاوش محوطه قلایچی براساس یک گزارش آغاز شد.

 عبدالله سالاری، کارشناس اکولوژی و مدیریت حیات‌وحش گفت: گاهی مردم به نوزادان یا جوجه‌های حیات وحش برخورد و فکر می‌کنند که آنها توسط مادرشان رها شده‌اند. مردم اصلاً نباید آنها را بگیرند و به محیط زیست یا جای دیگر تحویل دهند چرا که اگر از چرخه طبیعت خارج شوند، برگرداندن آنها به چرخه به هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود. در این صورت حیوان نهایتاً به باغ‌ وحش‌ها واگذار می‌شوند که ارزش اکولوژیکی بالایی ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی