خبــر استــانی

رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.
صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز علاوه بر بارش در سواحل شمالی در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،  زنجان و شمال کردستان رگبار باران و وزش باد انتظار می‌رود. در ضمن در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان، نقاطی از خراسان جنوبی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: سه‌شنبه در ارتفاعات مازندران، غرب گلستان، برخی نقاط از شرق و شمال فارس، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و برخی مناطق نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان بویژه در ساعات بعد از ظهر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم می‌شود.
ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه در ارتفاعات جنوب و غرب کرمان، شرق و شمال فارس، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان و شمال کردستان رگبار پراکنده رخ می‌دهد. پنجشنبه (۳۱ فروردین) نیز برای بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات کرمان بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی 4 روز آینده برای بیشتر مناطق استان پدیده غالب وزش باد در نیمه ‌جنوبی گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست. امروز در ارتفاعات بارش پراکنده، گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و روز سه‌شنبه نیز در نیمه شمالی و ارتفاعات بویژه ارتفاعات شمال شرق بارش پراکنده، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی