توزیع واکسن مننژیت حجاج از اردیبهشت ماه

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: باتوجه به تأکیداتی که انجام شد که ترجیحاً عوامل اعزامی کمتر شوند تا تعداد زائر بیشتری بتواند اعزام شود، ما هم تعداد نیروهای اعزامی‌مان را تا حد امکان کاهش دادیم و فکر می‌کنیم که امسال با ظرفیتی کمتر از سال‌های گذشته و با توجه به تعداد زائر، پزشکان را اعزام می‌کنیم.
دکتر طاهر درودی با اشاره به اقدامات انجام شده برای عملیات حج ۱۴۰۲، به ایسنا گفت: باتوجه به اینکه هر سال معاینات زائران‌ را با تعداد محدود پزشکانی که به حج اعزام می‌شدند، انجام می‌دادیم که باعث می‌شد بخشی از معاینات طول بکشد و به دلیل محدودیت تعداد پزشکان، زائران نیز به سختی افتند. بر همین اساس امسال تقریباً به میزان دو برابر پزشکانی که به حج اعزام می‌شوند، به عنوان پزشک معاینه‌کننده در ایران مشخص کردیم که همه این پزشکان تجربه حج را دارند و معاینات را انجام دادند. 
وی درباره الزامات واکسن کرونا برای حج ۱۴۰۲، گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت حج سعودی، چند واکسن کرونای مورد تأیید آنها در سبد واکسیناسیون ایران هم وجود دارد و از این بابت مشکلی نداریم. زیرا عمدتاً زائران ما واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. شرط عربستان برای حج امسال تزریق حداقل دو دوز واکسن کرونا است که تقریباً می‌توان گفت همه زائران ما مشمول این شرط هستند و از این بابت مشکلی نداریم.
درودی درباره تأمین و تزریق واکسن مننژیت نیز گفت: در زمینه واکسن مننژیت که جزو الزامات ورود به عربستان است، از آنجایی که واکسن مننژیت تاریخ‌دار است، سالانه سفارش‌گذاری می‌شود. بر این اساس سفارش‌گذاری امسال انجام شده و هماهنگی و پرداخت‌هایش به شرکت خارجی انجام شده است. بر این اساس فکر می‌کنیم که طی هفته آینده وارد کشور شده و از هفته اول اردیبهشت ماه توزیع می‌شود و از اواسط اردیبهشت ماه تزریق آن برای زائران آغاز می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی