قتل پدر در شلیک اشتباهی به گرگ

ناهید پروری / روز جمعه به‌دنبال حمله گرگ به گله یکی از عشایر شهرستان اسلام آبادغرب، پسر خانواده اشتباهی به جای شلیک به سمت این حیوان درنده، پدرش را هدف گرفت و باعث مرگ وی شد.
 به گزارش خبرنگار ما، این شلیک مرگبار زمانی رخ داد که قربانی در چراگاه به همراه پسرش سرگرم چرای گوسفندانش بود.
ساعت 9 صبح 25 فروردین ماه صدای شلیک گلوله‌ای سکوت صبحگاهی را در یکی از زمین‌های کشاورزی اطراف روستای سراب هرسم اسلام‌آباد غرب شکست و جنایت مسلحانه ناخواسته‌ای رخ داد.
چوپانانی که در آن حوالی سرگرم چرای گوسفندان‌شان بودند با شنیدن صدای تیراندازی، از چراگاه خارج شدند که با صحنه هولناک غرق در خون شدن چوپانی دیگر رو به رو شدند که نفس‌های آخر را می‌کشید و در چند قدمی آنها بود.
در فاصله کمتر از 2 متری جسد، پسر 19 ساله این چوپان نیز در حالی که اسلحه کلاشنیکف بر دوش داشت و گریه‌کنان بر سر و صورت خود می‌زد ایستاده بود. پسرک که وحشت زده شده بود به چوپانان دیگر گفت به جای شلیک به گرگی که به گله آنان نزدیک شده بود، اشتباهی پدرش را هدف گلوله قرار داده است.
همان لحظه چوپانان با تلفن همراه ماجرای شلیک اشتباهی را به پلیس اسلام‌آباد غرب اطلاع دادند و دقایقی بعد تیمی از مأموران پلیس در محل حادثه حضور یافتند و با پیکر بی‌جان وغرق در خون چوپان 45 ساله روبه‌رو شدند.
بدین ترتیب، مأموران پلیس در بین حلقه تماشاچیانی که در اطراف روستای هرسم مشغول چرای دام‌شان بودند از پسرک 19 ساله وحشت زده این مرد (قربانی) دست به تحقیقات میدانی زدند. این پسر که گریه امانش نمی‌داد به کارآگاهان گفت: به اتفاق پدرم برای چرای گوسفندان امروز به چراگاه آمدیم درحالی که نگاهم به اطراف گوسفندان بود، ناگهان متوجه حضور یک گرگ شدم که به گله‌مان حمله کرد از آنجا که مسلح بودم گرگ را نشانه گرفتم و به سمتش شلیک کردم اما با شلیک من، صدای ناله پدرم را شنیدم وقتی نگاه کردم دیدم که پدرم را هدف گلوله قرار داده‌ام، آنجا بود که با داد و فریاد چوپانان دیگری را که در اطراف‌مان سرگرم چرای گوسفندان بودند باخبر کردم و کمک خواستم اما خیلی دیر شده بود.
در ادامه مأموران تفنگی را که با آن شلیک شده بود به همراه 14 فشنگ در منزل شخصی واقع در یکی از روستاهای مجاور کشف کردند.فرمانده انتظامی اسلام‌آباد غرب در پایان از تشکیل پرونده‌ای در این خصوص و ارجاع آن به دستگاه قضایی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.
جستجو
آرشیو تاریخی